Ja, her var det jo flere interessante innlegg. Selvfolgelig har jeg ogsaa vaert med andre,mer erfarne skikjorere som viste meg rundt.Det var jo saann jeg ble kjent... Men jeg fulgte ikke etter og slikka dem i rompa uten aa si et pip. Helt enig med noen i forumet her at det er bra aa sporre,det gjor oss mye mer vennlig innstilte til ukesturistene. Dette med aa folge spor er ogsaa en morsom hobby for ukesturistene, men plutselig stopper sporet eller sporet blir til flere spor. Hva da? Har oppholdt meg i et omraade hvor en del av anlegget er kun off-pist, og har ikke tall paa hvor mange folk jeg har mott her uten det nodvendige utstyret. Har heller ikke tall paa hvor mange jeg har maatte fortelle veien hjem. Og da er det snakk om sikkerhet,ikke sant? Noen av dere som svarte paa innlegget her sa at dere kjorer det bratteste og vaerste som fins i deres omraade, og da holder turistene seg unna. Nei,de gjor ikke det. For de har alle sett den nyeste Seth Morrison filmen, og tror de kan gjore det samme. Noen skikjorere klarer altsaa ikke aa vurdere sin egen begrensning...Og ja, ukesturistene har ikke sjans til aa henge paa reint kondisjonsmessig. Har selvfolgelig sett mange gode skandinavere paa ski, ogsaa bedre enn meg...men kondisjonen er ikke det beste. Vi snakker om skikjoring i 2.500 meters hoyde, ikke helt de samme som Hemsedal.Og jeg har ogsaa sett innlegg i forumet her om at det er en bra greie aa henge paa sesongerne om man klarer. Akkurat som om vi er guider som viser dere rundt! Jeg har ogsaa hatt problemer med de lokale guidene som tror jeg driver svart guiding, bare fordi jeg en dag kanskje kjorer med noen av dere. I Whistler faar du beskjed om ikke folge etter de lokale ,ellers": I"m gonna rip your head off!" Saa, kanskje noe aa tenke over neste gang du tenker aa folge etter...