Okey folkens: Naa sitter jeg ved internet nede i Europa et sted, og tenker gjennom sesongen som snart er slutt. Jeg har vaert noen sesonger ved det samme stedet naa, og hvert aar ser jeg det samme. Skandinaviske skikjoerere kommer paa en ukes skikjoering med et eller annet reisebyraa,og vil ha det kult paa ski i Alpene. Og det er helt greit det.... De fleste skisystemene i Europa er stoerre enn hjemme,og man kan ikke forvente aa faa de beste linjene paa en uke om man ikke er kjent. en god grunn til aa leie en lokalkjent guide paa stedet man besoeker. Men "Ola Nordmann" eller " soeta bror" bruker ikke penger paa guide, de foelger heller etter sesongerene! Jeg har ikke tall paa hvor mange ganger jeg denne sesongen har hatt "vecko-turister" etter meg. Og det er overhodet ikke greit! Jeg er ute og kjoerer paa ski med kompisene mine,og vi vil ha en bra dag uten dere. Om dere ikke er smarte og dyktige nok til aa vurdere turene selv i forhold til deres eget nivaa,saa faar dere holde dere til pisten. Og ikke har jeg tenkt aa fortelle dere de beste turene heller! Hvem i helvete er det som sier at det er greit aa folge etter sesongere?