gått kurs og har kursrabatt via fluid?ikke prøvd noen av dragene, tribalen er en 100%depower drage og ligger i kryssningen mellom c-type drage og bow. har flydd best sin waroo og gk sin sonic... mest fan av denne typen bowkiter. ikke så flate og veldig lette på baren. bow-type drager gir fantastisk sikkerhet og problemfrie dager på snø... spess for nybegynnere... plassen å lese om de forskjellige dragene er på www.kiteforum.com, bare vær obs på skjult reklame og dissing av andre merker. for å synse litt så har jeg og mest tro på tribal... men det er bare basert på det jeg har lest på forum. 11 kvm er en ok str... tribal'en er ikke så flat...(flat kite gir mer i grunt/kraft/boost/power... hehe i forhold til str.)forresten fan av one kite quiver(spess når en må pumpe)... å kjøre med en drage. har seks drager i bilen men det er kun min 14 sonic som er i lufta. mitt tips... er å ha trykket på baren i tankene. vet at om du stiller det spørsmålet på kite.no så blir du disset for å være veik. men etter å kjørt med kiter som er tunge på baren er jeg nå veldig fan av en som er lett på baren. veldig greitt å kunne styre med en hånd, selv med baren i bånn (full kraft)... best om du kan få tips av noen som har kjørt de to dragene... shockwaven har vel fortt mer pes enn tribal, og shw er designet til bølgekjøring... utan at du skal henge deg noe opp i det. naish er forresten knall på kvalitet.... og fluid er knall på service...

ja og en ting til... bow er nytt, dvs at en er midt i utviklingen... og siste drage ut er den som BURDE være best. siden produsentene ser veldig på hverandre.

lykke til... smile