Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Telemarkstøvler
#28380 28/05/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hvordan er det best å ha støvlene tilpasset til offpiste bruk? henholdsvis t1 o.l. Vinklingen i fremre eller bakre stilling, spennene hardt eller løst spendte? Kom med meninger og erfaringer.

More than words
OP Offline
More than words

Eg har de for det meste i oppreist posisjon. bruker den fremoverlente kun når jeg skal fort på preppa. Ang spennene, så pleier jeg ha de strammere jo mer kontroll jeg trenger

More than words
OP Offline
More than words

ikke rørt skiten bak på der på 5 år. Spennene er det viktig å feste så løst at man slipper å ta de opp og igjen, samt at foten ikke faller ut i en faceplant

More than words
OP Offline
More than words

ikke rørt skiten bak på der på 5 år. Spennene er det viktig å feste så løst at man slipper å ta de opp og igjen, samt at foten ikke faller ut i en faceplant

Bakre posisjon...
More than words
OP Offline
More than words

...på skaftet for å ikke komme for langt frempå i løssnøen så man kan ha en mer surfende tilbakelent stil som gir litt mer å gå på når man treffer ujevnheter. Fremre kan vræe aktuell når en kjører i hard bakke og det er viktig å komme nok frempå, men til og med da kan det være enklere å få trykk på forskie i nakre pos.

Spennende så tight som mulig uten at det blir ukomfortabelt - viktig å treffe med riktig tykkelse på sokker og såler for at det skal bli bra.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå