Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kiting på Sørlandet og Lista
#2793 14/09/2006 11:51 AM
tba Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er det noen som pleier å være på Lista å kite? Fortrinnsvis Kviljoodden. Der er det helt perfekt på alt fra vest, via sør til øst. Bra nybegynner spot.

Bor i Kristiansand og har akkurat startet å kite. Skal til Kviljo etter jobb idag og teste den nye dragen.

Listakiting!
tba #2794 14/09/2006 12:27 PM
Medlem
Medlem

Det er mange kitere i kristiansandsområdet! Kristiansand kiteklubb er aktiv (www.krskite.no) og mange drar til Danmark på klubbtur i helga.. Vi kiter på Lista iblant, ser det er gode meldinger for helga, men de fleste er jo som sagt i Danmark..

Jeg er gjerne med til Lista en dag det passer, men er litt forkjøla i dag desverre.. Vil muligens anbefale Havika på denne retningen, evt rett bak kviljoodden. Ikke parker langt nede på kviljo,da må gå så langt at du er sliten før du kommer frem!! Kjør heller inn ved Havika og parker nærmest mulig odden..

Kviljo
tba #2795 14/09/2006 1:23 PM
tba Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hepp!Tenkte å parkere ved Havika feriesenter og så være rundt der slik at jeg kan gå downwind mot odden.

Har sett turen til DK. Skal melde meg inn etterhvert, men er så fersk at jeg så vidt er i gang. Har gode forhåpningerfor litt progresjon idag, har stort settvært litt for gusty tidligere.