Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Spørsmål om Tour de France
#27265 06/07/2004 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hva kalles "tråkkefrekvensen"?

I noen av de andre Tourene har det vært lagt inn et fjell som lokalbefolkningen kaller for "Månefjellet". Hva heter det fjellet på fransk?

Hvilket lag ble kastet ut i 1998 pga doping?

Hva heter han som trekker opp spurten for en annen rytter ved målgang på Fassa Bortolo laget?

Hva kalles den posen som inneholde "dagens niste"? (På fransk.)


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Noen svar ihvertfall:1) Cadence2) Du tenker vel på Mont Ventoux3) Festina4) Husker ikke navnet på Pettacchis lead out man5) blank


Thor er faen meg rå
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

5. er det "musette" du mener?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Tour de France sug!!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

du som sier at tour de franc suger. du driver vel ikke tilfeldigvis med snowboard eller generellt parkkjøring ? kaster du snøball på andre i heisen? hører du på simpel musikk? har du en slapp holdning til det meste? liker å tro at det står respekt av den "kule" oppførselen? det som hvetrfall kommer tydlig frem i den kommentaren din er at du vet alt for lite til å si noe slikt. hvis du noensinne hadde prøvd å se hva touren egentlig er, all treningen bak, prestasjonene under rittet og den oppmerksomheten det får. så hadde du mest sannsynlig latt være å si noe... heia sykklistene!!!!!!!!!!!!!!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

=hvor mange tråkk pr. min, hvis det var det du mente


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Er enig at det er litt morsomt å se på. Men det er den ledende sporten innen doping. Det er her all dopingen blir utviklet, tror jeg. De ligger et hakk foran hele tiden. Kanskje det er i dette miljøet Johan Olav Koss og Bjørn Dæhli var i kontakt med? Er dere ikke enig?

For meg skal de bare dope så mye de vil, men jeg tror jeg har et poeng...


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Tror mye av den opplagte dopingen er borte, men utvilsomt at det er en del på kanten hjelpemidler. Men man ser stor forskjell på en del ryttere som rocket rundt før 98-skandalen, som etter comebacket ikke kom seg opp oppkjørselen en gang.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Proffsykling har et frynsete rykte, men kom igjen, ingen er skyldig før de er dømt. TdF er verdens største årlige idrettsarrangement, og dessverre skjønner ikke vi nordmenn omfanget av det franske megasirkuset... At Hushovd satt i gult i forigårs er intet mindre en sinnsykt! All respekt for jibbers med eller uten fast hæl, og jeg skal være den første til å trekke på meg puffypants til vintern og spinne vilt i Varing, men i øyeblikket er Hushovd helten, ikke Hall. Heia Thor og Kurt Asle!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

nå skal vel ikke jibbers generelt være så veldig kjepphøye når det kommer til dopingmidler, være seg prestasjonsfremmende eller ikke...


det blir jo litt dumt...
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

finnes det lenger idretter uten doping? at sykling ligger så langt foran er nok overdrevet....


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

er som alle oss andre full av fordommer, men som få av oss andre er han impulsiv, fantasifull og fantastisk paranoid. La oss håpe han hadde sin dårligste dag og vanligvis klarer å holde ting for seg selv.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

De store dopingskandalene fører til fortiden i internasjonal sykkelsport. under den obligatoriske blodprøven like før prologen ble en utøver nektet start fordi han hadde for høye verdier av ett eller annet, husker ikke helt i farten var det var. Men det viser hvertfall at ledelsen i verdens største sykkelritt tar dette med dopig på alvor. Laget fikk ikke en gang sette inn en ny syklist. Men når det er sakt er det jo nesten umulig å gjøre idretten generelt fri for doping, så en og annen vil alltid dope seg. Men skandaler a la den i 98 hvor hele sykkellag blir tatt tror jeg forhåpentligvis vi slipper framover.Dette viser igjen at et aktivt antidoping miljø hjelper voldsomt. Dette finnes det jo eksempler på i flere grener. Ski, løping etc.


det har du rett i iq 180
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

så lenge jeg opptrer så sinnsykt usaklig så kunne jeg latt være, og det er noe folk som oss børr gjøre..... enkelt og greit fordi ingen andre har nok kappasitet til å fostå det vi vil fram til. og da ender det jo bare opp i frustrasjon alt sammen


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vant dagens etappe. Meget sterkt!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hvilke kriterier som ligger til gunn for den hvite trøya med røde prikker?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Førstemann opp får poeng (de 3 første)


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Lær deg å skrive....din analbanan!!!



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå