Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kiting
#2710 20/02/2007 3:12 PM
Varde Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har lenge hatt lyst på Kite for sjø og land eller er det forskjell, hva vet jeg.Derfor spør jeg i forumet.Har ikke prøvd Kite før,vil gjerne ha tips om skjermtypeelsker fart!!

Hei
Varde #2711 20/02/2007 10:09 PM
Fersking
Fersking

Hvis du skal kite på snø og vann må du ha tubekite! Foil er kun for snø, men en er ikke like god å fly som tubekiter! Hvis du liker fart kan jeg anbefale en bow type. Veldig stabil kite med stort vindspekter, men litt treig når man skal begynne å hoppe mye! www.fluid.no

Tube og foil
Varde #2712 21/02/2007 9:54 AM
Fersking
Fersking

Strengt tatt så er det helt mulig å bruke en foil på vann, men det er selvfølgelig anbefalt å kjøpe tube hvis man ønsker en kite til begge årstider og er nybegynner.

Selv staret jeg med en 16m2 C-kite som er primært en lettvindskite. Fungerte veldig fint til opplæring på dager med litt mindre vind, men ikke så rask som mindre kiter.

Hvis du skal kjøpe deg ny/brukt må du tenke på hvor mye penger du ønsker og legge i kiten, hva slags vindhastigheter du primært kommer til å bruke den i og egenskapene til kiten. Det er veldig mye å tenke på når man ikke har prøvd noe før og anbefaler sterkt en tur innom kite.no og kanskje en telefon til Fluid. Les forklaringene på kite.no og bruk forumet. Bruktmarkedet for kite er også verdt å nevne, utstyret faller raskt i pris og er ofte i utmerket kvalitet.

Kiting
Varde #2713 21/02/2007 10:38 AM
Varde Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for anbefalingene, jeg må finne ut av bruksområde først ,her var det mange typer Kite å velge mellom ser jeg.Ser ut som en Bow kite kunne vært noe for meg men må sjekke ut endel ting først.Håper på en "flying start"....