friflyt og politikk
|
More than words
|
OP
More than words
hører ikke sammen! Jeg skal ikke uttale meg verken for eller mot utbygging av vefsna, men når et blad som fokuserer på bl.a. elvepadling setter i gang underskriftskampanje, sier det seg selv at mange vil skrive under. Og flesteparten er jo selvsagt enig i bladets standpunkter og skriver gladelig under uten å ha lest noen objektive artikler om saken. Dette fører i dette tilfellet, som de fleste andre underskriftskampanjer, til at uvitende og naive personer skriver under på noe de ikke har grunnlag for å uttale seg om. Det er helt sikkert mange som har satt seg nok inn i saken for å ta standpunkt mot (eller for..) Jeg tar ikke alle under en kam! Personlig skriver jeg ikke under på et eneste ark uten å ha hørt saken fra flere sider, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme!
|
|
|
 Hallo!
|
More than words
|
OP
More than words
Det er jo rimelig åpenbart, eller?Fri Flyt skriver om og FOR sporter som bl.a. elvekajakk / padling. Statkraft´s internavis skriver MOT slike sporter. Du må jammen ha lite å gjøre som nedlegger energi på et innlegg som dette.
|
|
|
 Det er ikke så enkelt
|
More than words
|
OP
More than words
Friflyt skriver for elvepadling som sport ja, med det fins maange flere perspektiver en bare de to som er nevnt over (arbeidsplasser, naturvern, økonomi, +++). Ingen saker er svart hvitt, og derfor skal man alltid sette seg skikkelig inn i en sak før man skriver under. UANSETT!
|
|
|
 la elva leve
|
More than words
|
OP
More than words
Ingen elver bør i utgangspunktet legges i rør, de er "blodårene" i naturen. Trenger ikke høre hverken den ene eller andre siden for å forstå det, men du kan jo legge inn argumenter for rørlegging.
|
|
|
 døh..!
|
More than words
|
OP
More than words
-det største og mest innflytelsesrike bladet i bransjen skal være blinde bransjehorer mener du?"Fri Flyt og politikk hører ikke sammen"Innflytelse og påvirkningskraft er farlige greier...
|
|
|
 Man skal ikke mene noe
|
More than words
|
OP
More than words
uten at man kjenner alle argumenter i en sak, og alle detaljer. La oss overlate alle meninger til eksperter på saksfeltet, så får verden bli som den blir. Eller forresten, her må jeg arrestere meg selv: Det er vanskelig for meg å mene noe om det å mene, for jeg kjenner ikke alle argumenter og detaljer i debatten om man bør mene noe. Så bare glem det. Kanskje bør man mene noe, eller kanskje bør man ikke mene noe. Jeg vet ikke og nekter å ta stilling til det.
|
|
|
|
|
|
 dust
|
More than words
|
OP
More than words
detter er det dumeste innlegget jeg har lest. Hadde noen villet revet ned det lokale skianl. til fordel for en fabrikk eller noe, så ville seff alle skientusiaster deltatt i underskriftskampanje. hadde gitt en god f... i motpartens sine argument uansett hvor god de hadde vært.
|
|
|
 Det er vel
|
More than words
|
OP
More than words
strengt tatt ikke Fri Flyt som har satt i gang kampanjen. Det er mer enn nok av aktører som er enig med redaksjonen. Deriblant Direktoratet for Naturforvaltning og hele miljøbevegelsen og masse fageksperter og store deler av lokalsamfunnet.
|
|
|
 Ja til rør!
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg vil ha billigere strøm. Legg elva i rør.
|
|
|
 Spreng verden
|
More than words
|
OP
More than words
Når vi trenger flere søppelplasser ekspropierer vi mere land til søppelplasser, Når vi trenger mer strøm brenner vi mer kull, eller legger flere elver i rør, når vi står i kø med bilen hele dagen bygger vi bedre/mer veier, når fiskearbeidsplasser går tapt fisker vi mer fisk, når industrien produserer mer dritt borer vi flere hull i fjellet for å mure det inne, når drap blir begått forbyr vi kniver, når det blir mer narkotika stenger vi grensene ennå hardere. Er det snart på tide å tenke alternativt eller? Når den siste elven er i rør, det siste fjellet har blitt til pukk, den siste skogen brent opp, den siste grønne flekken asfaltert, den siste luften pustet opp, den siste snøen smeltet, det siste vannet forurenset, hva faen gjør vi da?
|
|
|
 Høyre
|
More than words
|
OP
More than words
Inn med Høyre, la stemmen din få teeelleee med INN med Høyre, JA NORGE TRENGER NETTOPP DET. INN MED HØYRE, INN MED HØYRE... Dægen, jeg kan den sangen enda...
|
|
|
 Bare en tanke
|
More than words
|
OP
More than words
Sett at største delen av fri flyt"s lesere skriver under, mange pga av at de vil verne miljøet og hindre inngrep i naturen.. Så kan vi senere se på hvor mange av de samme som skriver under hvis Hemsedal, Oppdal, Trysil eller et lignende skisenter ønsker å hogge ut skog for å bygge nye løyper.. Desverre er vi (leserne av fri flyt) fylt opp av dobbeltmoral. Og ja, jeg også.. Men hva gjør vi ikke for å ha det gøy?! Vel. Det var bare en tanke..
|
|
|
|
|