Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Goofy bindinger på wakeboard?
#2601 19/06/2008 12:35 AM
EOL Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg er HELT newbie på wakeboard og har akkurat kjøpt meg et CWB brett med Seven/HGE bindinger. Jeg ser nå at jeg kan justere bindingene mye mer mot høyre enn mot venstre og lurer på om jeg har fått goofy bindinger (jeg kjører ikke goofy på snowboard). Er det slik at man må velge mellom vanlige bindinger og goofy på wakeboard? Er det spesielt for CWB? Nå setter man vel kanskje bindingene på tvers og da spiller det ingen rolle? Eller?

Har følelsen av at det er noe jeg ikke skjønner her .... :-)

Re: Goofy bindinger på wakeboard?
EOL #2602 19/06/2008 11:30 AM
Fersking
Fersking

Hei,

Det er ikke forskjell på bindinger om du er goofy eller regular, selv om det kan se sånn ut på bindingshullene. Stance kan reguleres akkurat som på snowboard med skruene i forhold til inserts i brettet (mutterhullene). Du skal være mulig å finne en tilfredsstillende posisjon, selv om justeringen ikke er like trinnløs som på et snowboard.

Til å begynne med synes de fleste det er komfortabelt å vinkle begge ben litt fremover, men etterhvert som du blir flinkere kan du flytte de slik at du også kjører mer komfortabelt switch (høyrefoten først hvis du er regular). En avanser wakeboarder kjører såkalt duckstance hvor bege bena er vinklet ut til siden (Slik som Donald Duck ville stått wakeboard, altså)

EOL #2603 19/06/2008 11:30 PM
EOL Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar. For å få fulle justeringsmulighetene er vel sålene speilvendte i forhold til hverandre i og med at plasseringen av festehullene er asymmetrisk?

På de bindingene jeg kjøpte er høyre og venstre såle identiske mens "skoene" er tydelig høyre og venstre. Det medfører at jeg kan vri venstrefoten mye innover (35 grader), men nesten ikke utover (max 5 grader). Da er det vel en feilproduksjon?

Høyrefoten kan jeg vri litt innover og mye utover.

EOL #2604 20/06/2008 7:36 AM
Fersking
Fersking

Hmmm.... Enig at det kan høres ut som en feilproduksjon. Isåfall er det vel en reklamasjonssak, uavhengig om du kjøpte utstyret nytt eller brukt.

EOL #2605 20/06/2008 1:09 PM
EOL Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, jeg kjøpte det nytt i butikk så det skal nok gå greit å bytte.

Takk skal du ha!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå