dagstursekk
|
More than words
|
OP
More than words
Er på utkikk etter en dagstursekk på ca 40 l. Er viktig at den har topplokk, fester for ski, isøks og at den er god å bære. Den bør ha minst ei topplomme og gjerne et par små sidelommer eller noe annet fikst, og gjerne ha mulighet for drikkesystem. Har sett litt rundt, men finner ikke noe som ser midt i blinken ut. Fint hvis noen har tips eller erfaringer å dele.
|
|
|
 Tips!
|
More than words
|
OP
More than words
Er selv på leting etter en lignende sekk. kjøpte en berhaussekk med freeflow system, dette stjeler litt volum men fy faen så bra det er å ha på ryggen. Denne sekken er på ca 40 ink. sidelommer, har tenkt å kjøpe en annen sekk til toppturbruk da denne sekken har dårlig med feste for ski.Sekken er en ypperlig dagstursekk for sommerbruk og vinterbruk uten ski. Den har to fester for isøks, forberett for drikkesystem, regntrekk følger med i prisen. Pris ca 1000 kr. Ellers har jeg tenkt litt på å kjøpe Hagløfs rand etter det jeg har lest og sett er denne sekken særdeles god for toppturbruk. Denne har ordentlig feste for ski (sekken er beskyttet med plast), Isøksfeste samt mulighet for dreikkesystem. Etter det jeg har sett har den et bra bæresystem, og jeg tror dette er sekken jeg kommer til å gå for! Str. 28l, 36l, 48l.
|
|
|
 slutt å tull, det finnes bare en...
|
More than words
|
OP
More than words
og det er Osprey-Switch...Osprey lager uten tvil de råeste sekkene...Prisen er helller ikke til å forakte....
|
|
|
 Norrøna
|
More than words
|
OP
More than words
Norrøna har kommet med et nytt bæresystem (husker ikke hva det heter) som er veldig bra. De har samtidig dumpet prisene slik at det faktisk går ann å kjøpe dem uten å blakke seg. Du får f.eks. 55 l av den nye typen for under 1000 spenn. Den går det ann å komprimere slik at den ikke virker stor. Går greit å feste skiene på siden, usikker om den er utbygd for drikkesystem. Jeg synes i all fall at det er greit med litt kraftigere bæresystem enn det det vanligvis er på 35-40 l sekker hvis man skal ha skia der.
|
|
|
 Gregory backpacks
|
More than words
|
OP
More than words
Gregory, et amerikansk merke, vinner alle tester de stiller opp i. Merket har flere ganger vunnet Editors Choice Awards i Backpacker Magazine, og er førstevalget til de som jobber i blekka. Selges på Sportco i Oslo. Har selv en Gregory Wind River. Gregorysekker kjennestegnes ved utsøkt kvalitet i bæresystem, sømmer, materialer, bærekomfort og tekniske løsninger. Ellers har Lowe Alpine mye bra i småsekker. Lukking med to stk spenner er mye bedre enn glidelåslukking for topplokket. Glidelåser ødelegges etter 3, 4 år mens spennene holder i 30. I tilleggg er det er et stort pluss med hevbart lokk. Norrøna suger. De sier selv de er verdens beste merke men har tapt så å si (99%) av testene de har deltatt i. Utviklingen skjer i USA, derfor er amerikanske merker best. Bergans er faktisk veldig bra!
|
|
|
 Bergans
|
More than words
|
OP
More than words
Har selv en lowe alpine powder peak 40, men hadde kjøpt bergans om eg skulle hatt ny. Trur den heitte backcountry guide( nei,eg meiner ikkje 30 l), men 40 og 50 l. Desse er det topplokk på, kombinert med mykje fester for det du måtte ha. Ikkje svindyr heller, 1100 ca.
|
|
|
|
|
|
 Bøgløfs Rand..
|
More than words
|
OP
More than words
Søppelsekk...Sekken er i og for seg grei nok, men den er så bak at det er en uulighet å kjøre med hjelm uten at den blir dytta frem, så jeg skal ha meg ny sekk, enten Dakine eller Osprey.
|
|
|
 Bøgløfs Rand
|
More than words
|
OP
More than words
Søppelsekk...Sekken er i og for seg grei nok, men den er så bak nakken at det er en umulighet å kjøre med hjelm uten at den blir dytta frem, så jeg skal ha meg ny sekk, enten Dakine eller Osprey.
|
|
|
 Bøgløfs Rand
|
More than words
|
OP
More than words
Helvete da:Søppelsekk...Sekken er i og for seg grei nok, men den er så høy bak nakken at det er en umulighet å kjøre med hjelm uten at den blir dytta frem, så jeg skal ha meg ny sekk, enten Dakine eller Osprey.
|
|
|
 BCA Stash
|
More than words
|
OP
More than words
er den sekken jeg har prøvd som er absolutt best, sitter ekstremt godt på ryggem, alle mulige slags festeanordninger, praktiske lommer osver bare 32 liter, men har mulighet for drikkesystem
|
|
|
 Hagløfs
|
More than words
|
OP
More than words
Hagløfs Rand. Kongesekk! Er kjempefornøyd med min. Hagløfs har i år kommet med en ny skisekk. Radical heter den. Men tror den er litt mindre...
|
|
|
 Skisekk
|
More than words
|
OP
More than words
Den perfekte skisekken er etter min mening Camelback Snobound.
|
|
|
|
|
|
 Doldy Design
|
More than words
|
OP
More than words
Kjøpte meg en alpinist 40 sekk fra Doldy forrige høst. Var på diverse toppturer med noen lokale guider i Chamonix i vinter og resultatet av de turene var at jeg måtte selge sekken min og i tillegg skaffe guidene 3 sekker til. Passform, detaljer og størrelse gjør dette til min favorittsekk! Anbefales!
|
|
|
|
|