Jeg har nettopp kjøpt meg k2 pe med look 12 bindinger på internett og lurte på om noen kunne anbefalt en rimelig og god støvel for first time twintipper... kriteriene er: *jeg er 179 høy og veier ca 70 kilo... *Trenger støvler som er komfy å jibbe med ;men samtidig er bra i preppa bakker... * bra for nybegynnere på twins... *carver ganske aggresivt men er ikke verdens beste på ski... annbefalinger? Noen som har link til disse? pris? På forhånd takk...
Må bare prøves, prøves og prøves. Ha en sko på i minst 15 min før du kjøper. Den skal føles tight, men behagelig etter å hatt den på en god stund. Det finnes ingen generelle råd, fordi det ikke finnes generelle føtter....
1080 stvøvler er veldig bra. men du burde stikke i butikken og prøve ulike merker ettersom alle føtter og støvler har ulik form. viktig at de passer foten din. viktig at de er tighte. husk at innerstøvelen utvider seg når den er brukt litt. ettersom du skal jibbe (hoppe) burde støvlene ha myk flex. ca 75-85.
comp 100 koster 3500,- tenk over om du har en bred eller smal fot. Lange er smale, Salomon brede. Hvor mye flex trenger du? kan en sft sko være noe... Mange jibbere bruker det....