Har tatt tog både i Østerrike og Sveits i forbindelse med flotte skiturer. Link til tog i Østerrike er http://www.oebb.at/en/index.html
I år fløy jeg til Salzburg med KLM via Amsterdam. Valgte sightseeing i Salzburg isteden for tog videre til Flachau (mye bytting). Deretter ble jeg plukket opp og så var det en time på motorvei. Dalene i Østerrike er trange. Derfor er det ikke alltid togene går forbi på samme fine måte som i St. Anton. Problemet der kan være å få overnatting dersom du dropper innom. Har du leiebil så er det alltid muligheter å finne noen Gästhaus, men da blir det lenger fra afterski og mer stress. Å bo i bakken kan ikke overvurderes. Skal du til St. Anton så kan du like godt fly til Zürich. Etter det jeg husker så går der ikke tog direkte fra verken fra Zürich eller Salzburg (men det er selvsagt gode bussforbindelser). Elles finnes det flust av charter/shuttlebusser til de ulike destinasjonene. Spør på det lokale reisebyrået der du skal og de hjelper deg med rutetidene. Ellers så er det en mulighet for å bare ta med boots...en ukes leie koster 700-800 kroner, og kvaliteten har etter min mening vært god både i Østerrike og Frankrike. Sist vinter endte jeg opp med noen Fisher ski som jeg var særdeles skeptisk til, men de funket veldig bra...