Det er jo et velkjent fenomen at fattigfolket sparker oppover, det er jo nesten så det er historisk sus over denne "debatten"... Stakkars lille Ronny fra Grorud gjør et slapt forsøk på å rakke ned på det han ikke forstår! Etter å ha sett seg lei på å først ha blitt kjørt fra av keege gutter på fjellet, dernest sitter de samme guttene med de diggeste damene når han endelig kommer ned til bunnen, og som om ikke det er nok har de attpåtil rukket å dusje og strigle seg til after-ski også! Når de der kan legge kortet i baren og sette runde på runde på alle de velduftende og digge jentene han kun husker fra den sykt påkostede russebussen som lo av hans russe-van på landstreff på Lillehammer, mens han smertelig skjønner at nå er budsjettet for ferieturen allerede sprengt - 2 dager inn i påskeferien - da er det klart Ronny kjenner det stikker litt... Hva bedre da enn å gjemme seg her og true alle som er født på solsiden med juling!

"Fiffige" jokes om nesten-ulykker med jentegutter på nachspiel, er sannsynligvis det morsomste Ronny og hans likesinnede vet om. Sannheten er vel at de alle gladelig skulle sugd en Bærumsgutt empty for 250, for da har de plutselig litt cash mellom fingrene... Vit bare at ingen av oss hadde tatt i dere med tang engang, men spør heller om vi har noen småpenger å avse - så kanskje vi stikker til dere en tohundre-lapp med beskjed om å ikke bruke opp alt på engang... Husk også at damene dere vanker med er de samme som kommer innom engang i uken hos oss for å vaske hus/leilighet.

Personlig er jeg ikke fryktelig glad i trange bukser og styrer unna det, ikke eier jeg noen rosa gensere heller, men født og oppvokst på Oslo Vest er jeg - og det er heller ikke tvil om hvor jeg føler meg mest hjemme...

Så når du endelig har tatt mot til deg, Ronny, klappet til en gutt i rosa v-genser og nå ligger på bakken mens sossene denger løs på deg og skriker etter hjelp... Når du da øyner håp idet du ser en kar i store sæggebukser kommer stormende, så er det bare meg som kommer for å få inn et spark også...

Diss i vei, kompis - det er vi vant til! Det blåser som kjent på toppen!