Ettersom jeg er født og oppvokst på den riktige siden av Oslo, føler jeg meg forpliktet til å kommentere en del av det ovennevnte. Er det virkelig slik at alle dere andre ser på oss "Stockholm-bratts" som en så stor trussel?
Faller ikke dette til dels på sin egen urimelighet, ettersom det innledningsvis pekes på hvor patetiske og latterlige vi påståelig nok skal være. Dersom dere ikke hadde sett på oss som en trussel ville dere vel strengt tatt ikke latt dere affisere heller? Nå kan dette til dels forklares med at mange av de skrevne innleggene er forfattet av til tider umodne og lite reflekterte/utdannede personer, men alikevel fremstår det for meg som merkelig.
Jeg er i hvertfall sikker nok på meg selv til at jeg ikke behøver og rakke ned på alle andre, bare på grunn av at de ikke ser akkurat ut som meg selv. Man må vel kunne trekke litt på smilebåndet, når man står i heisen i Hemsedal og ser alle disse backpackerene med fatskies som garantert ikke kommer til å bevege seg utenfor løypen. Er det noe bedre? Ikke vet jeg,men jeg har full respekt for dem uansett. Det plager ikke meg at halvparten ser ut som de skal bestige Mount Everest når man egentlig skal ta seg en tur i "gummiskogen," men det får så være.
Avslutningsvis skal det nevnes at det ville vel vært bedre om vi i ski miljøet i Norge hadde respekt for kjøringen og prestasjonene, ikke antrekkene. Utrolig mange, inklusive meg selv, som er nevnt tidligere i debatten er utrolig dyktige ski kjørere selv om de kanskje har "galt" antrekk i deres øyne.
En ting er sikkert. Jeg gleder meg til å møte dere alle igjen når sneen faller, om dere har rosa ski eller store bukser bryr jeg meg lite om. Da skal vi sammen nyte den herlige tiden vi har i møte.
Dersom noen av dere virkelig skulle være så primitive å ty til vold, vil jeg saktens følge opp med et søksmål og deilig rekreasjon på hytten på Geilo. Litt mere sivilisert må man vel kunne si at det er på Recepten.
Ha en flott sessong alle sammen.