OK, jeg er Bærumsgutt.Familien har bodd her i generasjoner.Født og oppblåst her som man sier. Føler jeg kjenner kommunen ganske bra etter et relativt langt liv her.
Likevel kjenner jeg meg ikke heeelt igjen i debatten her. Javisst finnes det klysegutter, men sånne har jeg møtt på Lillestrøm og. Min omgangskrets i Bærum består i all hovedsak av jordnære folk med mer eller mindre penger, hus, hybel, gammel mazda, ikke bil eller dyrere saker. Men fellesnevneren er at de ikke går rundt og skryter av hvor de er fra, hvor mye spenn de har, eller hvor rå de er på ski (flere av dem er faktisk ganke dyktige på fjellet....).
Det er folk utenfor kommunegrensen som legger lista. De har har en vrangforestilling om oss, og det er greit nok. Men til saken: De som slenger bensin på bålet er i hovedsak _innflytterne_ til Bærum. Oslofolk med litt spenn som kjøper seg hus i Bærum. Ungene blir av en eller annen grunn slik det beskrives her...Fatte det den som kan, men sånn er det ihvertfall...Og vi flirer av dem.... 
Vel, dette var en betraktning fra en bærumsgutt i 30-årene med gamle ski, men gode venner.