Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Apocalypse snow
#24053 23/09/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Er det noen som vet hvor man kan få i tak i den gamle snowboard/monoski filmen??? Kom vel i midten av 80 tallet. Veldig fint hvis noen vet om et sted å laste den ned. Tror det ble 3 filmer totalt. Tror det var et samarbeid med salomon og Apocalypse surf. Detter må være vorspiel film nummer 1. Nostalgi på høyt plan!

More than words
OP Offline
More than words

Filmene ble laget i bla som en del av et markedsføringsopplegg for Les Arcs i Tarantaise dalen (i perioden 84-86 tror jeg) . Prøvde å finne et sted å laste de ned for et par år siden, uten hell, men har de på VHS. Legendariske filmer som er et must for frankofile mono fans. Historien starter med:

Master of the Glide (Regis Roland) besitter hemligheten til den gode gliden, den onde mono gjengen, med bla Alain Rivel i spissen, digger ikke akkurat å ha dårligere gli, det blir en vill jakt i fjellet......

+ For Fet kjøring og synth musikk og den franskengelske historiefortelleren.Andre skifilmer rekker ikke d denne triologien til trinsene engang. Et soleklart terningkast 6

More than words
OP Offline
More than words

Kjenn din plikt! Få disse over på data og legg de ut på nettet. Du kjenner sikkert noen med videokort på PCen!

Vi trenger dette vi andre også skjønner du!

More than words
OP Offline
More than words

Filmene vekker gode minner hos en som levde på åttitallet. Fikk inspirasjonen til å begynne på snowboard av den første filmen, som etter minmening er den beste.Greg Stump`s " Maltese Flamingo" var heller ikke å forakte. Husker ikke hva forløperen het. Lenge siden vet dere.

More than words
OP Offline
More than words

Wow hadde det ikke vært for den filmen hadde jeg aldri kjøpt mitt Crazy Banana Razzle Dazzle 160 i 1988. Tenk hva livet mitt hadde vært uten snowboard. Tørr ikke tenke tanken.

Her må dere gi beskjed hvis den finnes digitalt på nett. Et must!

Ser dårlig ut det her!!! :(
More than words
OP Offline
More than words

Har søk opp og ned av p2p nettverkene og rundt om på web"n men finner de ikke noe sted.

Hjelp oss!!

Torrent meg her og der??
More than words
OP Offline
More than words

Sjekket torrent nettet også?? Ikke så utbredt som p2p enda, men finner mye snacks der uansett..+ for myyyye fart....Sjekk Azureus på sourceforge.org...

Har filmene hjemme.
More than words
OP Offline
More than words

Trodde ikke det var noen andre som visste om disse filmene. Har alle tre + div andre filmer fra den perioden. Filmer som Hibernator og masse annet digg fra franske filmskapere fra 80 og tidlig 90 tall. Disse filmene har sjel og en spesiell touch som gjør de veldig spesielle. Selv om jeg er en 82 modell så vokste jeg opp med disse filmene fra jeg var liten og så på de med stor beundring. Ikke så rart siden storbroren min er en mono fanatic og reiste rundt i alpene på sent 80 og tidlig 90 tall som skiboms.

Et must for folk som vil ha seg en god latter (de er litt banale), men likevel se på stor ski, snowboard og monoski kjøring fra den spede begynnelse på 80 tallet. Jævlig bra!!

More than words
OP Offline
More than words

Vi trenger disse! Har lett etter filmene i årevis. Mulig å få dem over på digitalt format?

More than words
OP Offline
More than words

Hei Griz. Er litt vanskeiig siden jeg er i utlandet å studerer for tiden, men kanskje man kan klare å ordne noe. Studerer faktisk film og video her nede i Australia så det skulle jo være muligheter å få de over på et eller annet digitalt format bare man har rette utstyret. DivX (avi) hadde vel vært det beste. Skal se hva man får til, men don"t get your hopes up!...

More than words
OP Offline
More than words

er også interessert i disse filmene.

Legge dem ut på emule
More than words
OP Offline
More than words

Hei Legg dem ut på emule å post emule linken her!! Da hadde jeg vært evig taknemmelig.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå