Jeg har kjørt mye i hemsedal, og der er det sinnsykt mange svære ski og folk som lissom skal hucke på ski. Ok, det er faktisk mange dyktige kjørere i H-dal, MEN, jeg er enig m kanutten at et stort antall av de hadde hatt mye større glede av et par kortere og mykere ski.. Sånn er det bare. Poenget er vel at man får utnyttet skia fullt ut, og har det moro når man kjører på de!? Har du for lange og stive ski får du bare beinhinnebetennelse allikavel!

Vel, jeg kjører stort sett på ski ået rundt selv, og har opplevd en sesong med for stive og lange ski for mitt eget beste. Det er sant at de var de mest stabile skiene jeg har prøvd, og det var bare å peke de rett ned overalt. Men under dårlige snøforhold, ble de veldig ukomfortable å håndtere.(ref Støckli dp201cm).Kjører ellers de seneste årene på kortere og mykere ski, og har mye mere glede av kjøringen!! Men,seffa viktig at de ikke blir for korte og myke da.(ref 193cm 3 x)..Hvis du ser på noen av proffene rundt om i verden, kjører de somregel på ski som er mye lengre en seg selv..ref, Per Huss, 21cm lengre en sin egen høyde. Kaj Zaccrisson, er typ 170 høy og kjører på Salomon ski som er 203 cm..Men så er de sannsynligvis endel bedre på ski en alle som skriver på dette forumet. Og kjører veldig ofte fort og under bra forhold..

Jeg anbefaler folk og kansje innse sin egen begrensnig, test ski under skitester nå når sesongen kommer igang. Det kan være lurt!!

-God vinter! Med ønske om mye pudder!