Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
siste fri flyt.
#22975 07/10/2004 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Kjøpte, om enn noe forsinket, i går det siste nummeret av friflyt. På forsiden ble jeg lovet gull og grønne skoger med et fett omslagsbilde, og lovord om en skitest inni. Etter å først ha bladd igjennom, sett på noen fine bilder, lest de 2 artiklene på mer enn 200 ord, sett bilder av de noen og 15 skiene som er "testet", var det slutt. Og dette kostet 50 spenn? Latterlig dårlig spør du meg.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Kan godt hende at jeg tar feil, men jeg inbiller meg at artikklene var flere før? Det gikk ihvertfall ikke an å lese gjennom bladet fra perm til perm iløpet av en snau kveld. En annen ting som irriterer meg er all reklamen. Har leieprisen på lokalene i oslo overrasket gutta boys?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Innlegget har et veldig bra poeng. Synd at FF trøkker sammen skitestene på et par sider, med relativt intetsigende tekst til. Vi vil ha større fotos, grundigere gjennomgang og specs, samt klarere konklusjon og begrunnelse. Skitestene er noe av det aller beste lesestoffet i FF, og det fortjener myyyye større plass. Smell the coffee!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Satte meg ned her en dag og gikk tilbake å leste i litt eldre utgaver av friflyt. Fant ut at i gamle dager så var det mindre antall sider, og mer og lese. Nå er det flere sider, og mindre å lese. Å gå gjennom et nytt FriFlyt tar ikke lange tiden, sammenlignet med de tidligere utgaver. Dette er jo noe red. burde ta seg selv i nakken på, og forbedre.

Men for all del, e jo bra med fine bilder.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Er helt enig i dette. Fikk også følelsen av at det var mindre å lese denne gang... Og stoffet i bladet var mye av det samme. Rett og slett en lite underholdende utgave.

Men gudene skal vite at Fri Flyt har underholdt meg mange ganger før!


Sier meg helt enig
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Fri flyt er ikke det det en gang var. Kanskje det er fordi jeg er blitt eldre(25)

jeg kjøper sykkelmagasinet da det ikke er skisesong. Og er aktiv bruker av terrengsykkel.no, ut fra den sammenligningen er jeg ikke imponert over fri flyt sine reportasjer og da særlig skitesen i siste utgave. Den er intetsigende. Alle som bare fnyser av meg når det gjelder testen, kan spørre seg selv. Hva er vitsen med en test når den ikke rangerer skiene. alle virker like gode

yepp yepp

Håper snøen kommer så fort som mulig


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg synes det var spedt denne gangen. Tjukt blad, lite innhold. Det var ikke verdt penga denne gangen.


dette har vi diskutert før..
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

..skitesten var dårlig, folk må få lov til å si ifra. Vi lesere forventer en viss kvalitet på stoffet.Jeg syns at FF har tapt seg. Mer reklame, flere artikkler om stæsj og mindre om det som teller: å komme seg ut!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

et blad som friflyt er noe jeg vil skal vare litt. Det skal kunne ligge på kjøkkenbenken, jeg skal kunne ta det opp og bla i det over morgenkaffen, og drømme litt.. Dette skjer ikke med fri flyt slik det foreligger i dag. Bildene var flotte de, for all del, artiklene som stod der var interessant lesing, men det er ikke noe som blir tatt frem igjen med det første. Alt for alt for grunt.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg synes det er bra med mange bilder, så lenge disse holder høy kvalitet.Kan være litt enig at det kunne vært litt mer om " å komme seg ut" i dette nummeret, men det kommer det sikkert mere av senere.Kjedelig om alle bladene inneholder samme type stoff hver gang .Se bare på åka skidor som bare rullerer på temaene i løpet av toårsperioder (Stenmark, verdens beste jibbere, riksgrensen, Anja Parson, beste offpisten i Åre, beste maten i Alpene osv. osv.) . Jeg klager ikke, for jeg husker med gru hvordan alle "skibladene" var på 90-tallet. Synes kanskje FF kunne hatt et bilde innsendt av leserene i hver utgave, for det er sikkert mange av disse som har skikkelig peiling på fotografering.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

som vet når neste FF kommer ut i postkassa???


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

det heter vel kanskje photoissue av en grunn, det er vel kanskje fordi det skal være fristende framover mot vinteren.... angående skitesten, så var den som sagt over litt tynn, men forskjellige ski blir likt av forskjellige folk. Så en; "denne var best" konklusjon blir vel litt vanskelig. Ellers kommer sikkert friflyt sterkere tilbake neste gang, for da er det ikke PHOTOISSUE



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå