Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ryggplate
#22421 13/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Planen er å bytte ut den gamle ryggplaten da den har sprukket.Har sett på en del forskjellige, men jeg synes de er for stive... Har hørt rykter om at det skal komme/har kommet en(kanskje fler) med fler ledd en det de tidligere har hatt. Noen som vet no, evt vet hvilken?

More than words
OP Offline
More than words

Smør deg med litt tålmodighet, Sweet Protection driver og mekker bra ryggplate.

More than words
OP Offline
More than words

Det jeg lurer på er hvordan du har klart å sprekke ryggplaten din. Skal ikke de tåle veldig mye bank? Er det kanskje nettopp det du har vært utsatt for?

(Har tenkt til å kjøpe en til sesongen)

More than words
OP Offline
More than words

bånna en big jump i påsken, landa jevlig flatt og bløtt så jeg ble kastet fremover og revnet min Daineese ryggplate;)

Det skal ikke så mye til...
More than words
OP Offline
More than words

å sprekke en ryggplate faktisk... Første sprekken var etter at et tre stod i veien i gummiskogen og andre var, som anders, en boks som var kortere enn forventet.

De fleste som er i dag er laget i material som er harde og stive... Ønsker en med mange ledd og et material som ikke er hard plast. Hvis sweet kommer med en ny nå, så kommer den vel til å koste nok?!

More than words
OP Offline
More than words

Sweet Grinder heter den. Kommer vel til å koste 1600,- syntes jeg at jeg så. Den ser hvertfall veldig behagelig ut.

More than words
OP Offline
More than words

den kommer jo faen meg aldri... hørte midten av oktober av en middels oppegående lørdagshjelp, men kunne sikkert spurt en av alkisene på brygga.. har vel like bra svar de.

Konstruksjon som hjelm
More than words
OP Offline
More than words

Derfor sprekker ryggplata: Ryggplater er konstruert som hjelmer, det vil si at energien fra kraftige støt opptas i beskyttelsen ved at beskyttelsen bryter sammen. Dette er samme prinsipp som brukes i deformasjonssoner på en bil. Polstring er ikke nok til å oppta et kraftig støt, så derfor er det nødvendig med deformasjon og sammenbryting av strukturen i beskyttelsen. Den beste beskrivelsen for å forstå dette er at hjelmen knuser i stedet for at hodet ditt knuser.

More than words
OP Offline
More than words

påstås å være i butikkene fra nov/des. En eller annen på lageret var sikker i sin sak! Jeg for min del har ryggskinne allerede, men av etter hva jeg forsto skulle sweet sin funke etter samme prinsipp som hjelmen.

More than words
OP Offline
More than words

For de som nevnte Sweet - Grinder så har dere helt rett. Snakket med sweet i dag og de håper på å få den ut før vinteren. Fikk se noen bilder og den ser ganske så bra ut... Men det skulle visst ikke lages så mange av den da... Kryss fingrene for at prisene ikke skytes i været.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå