Ved menisk-skader tar det ca. 2-4 uker med opptrening før man er sitt vante jeg, for noen kortere, for andre lengre. Det er mange faktorer som spiller inn her, f.eks. hvor godt trent man er før inngrepet og hvor flink man er i opptreningsfasen.
Jeg er litt usikker på hva du mener med utvokst på korsbåndet, men dersom det ved et inngrep er snakk om "lett frisering" av korsbåndet, må du påregne samme rek-tid som ved menisk-skader. Ved evt innsetting av nytt bånd blir det straks litt verre, 4-6 måneder (og enda lengre tid for latsabber...).
Hete treningstips for kneopererte og de med rustne knær, er knalltøffe sykkeløkter for utholdenhet og jevnlige styrkeøkter på bein og lår. Det er ikke noe hokuspokus eller trylleformler på å komme raskt i gjenge igjen, bare hard og jevn jobbing
De fleste fysioterapeuter med ekspertise på kneskader vil være god veiledning helt i begynnelsen av rek-tiden, de vil passe på at du presser nok, men ikke overbelaster kneet. I tillegg har de metoder og apparater for å måle styrke i frisk kontra skadet bein. Slik sikrer de seg mot at de slipper deg avgårde bare halvt i orden. Ofte føler man seg nemlig bedre enn man er, og da er det fort gjort å være "uheldig" igjen 
Og jeg sier det nok en gang, vær flink til å trene før inngrepet, da går alt så mye snabbare etterpå!!! Stå på