Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Lage sitt eget longboard
#2095 16/11/2004 8:15 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har hørt at man kan lage sitt eget longboard. Noen som har gjort det eller vet hvordan det gjøres. Finnes det noen oppskrift på nettet?

More than words
OP Offline
More than words

snekra og pussa meg ett i vår!

funker greit, moro å holde på også.

sjekk longboard.no står litt om det der.

det første brettet blir litt dyrt, siden du må kjøpe inn en del stash, men etterpå koster det nesten ingenting å lage neste, og neste, og neste... fordi man må prøve seg litt frem, mtp stivhet, lengde etc. etterhvert vil du nok prøve litt mer avanserte løsninger som å lage spenn i plata etc..

Jepp det gjør det!
More than words
OP Offline
More than words

Hvis du går inn på http://www.longboard.no/lage_longboard.htm så står det en veldig fin oppskrift på hvordan du lager deg et longboard.. Ville ha lagd det med flere kompiser da Finèrplater koster litt! Du får jo mange longboard ut av en finèrplate!

Håper jeg var til hjelp!

Peace Out!!

jeg har lagd ett longboard..
More than words
OP Offline
More than words

hvis du har noen kjente som har et longboard, kan du låne det, streke rundt på en annen plate som skal bli ditt nye longboard.. det kom på litt under 1000 lappen med truckere og hjul osv.

More than words
OP Offline
More than words

kan jo bruke mal (annet brett), men noe av moroa er jo å tegne sitt eget, få det unikt!

More than words
OP Offline
More than words

har nettop lest oppskrifta på å lage longboard på longboard.no. det er det jævligste mølet jeg har sett! pusse ut av ei furufinerplate! utrolig amatørsløyd. for å få et noenlunde sterkt og fint resultat må du i det minste laminere selv, da blir iallefall fibra liggende i riktig retning!

PorcelainClothing (Oslo)
More than words
OP Offline
More than words

Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg starta på et brett i fjor, men fant fort ut at det knapt lønnet seg økonomisk i forhold til å kjøpe et komplett brett. Så med mindre man er gira på å ha et unikt deck er det likesågreit å kjøpe et "ordentlig" et.Du som endte opp med ca 1000 spenn i kostnader, hva slags trucks, hjul, beis osv brukte du?