Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Longboardspots/langbrettsplassar?
#2046 01/06/2005 1:21 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som brenner inne med noen perfekte longboard strekninger? Og med det mener jeg helst ikke fjellveien ned fra stryn sommerskisenter.. Men slike jentevennlige, finasfaltbelagte veier med med motbakke stopp og vakker helling.. For videre innsnevring; i stor-oslo eller bergensomerådet?

Tja
myggbarberer #2047 01/06/2005 1:34 PM
Entusiast
Entusiast

For å svare fint lite på det du faktisk spør om, kan jeg få nevne veien mellom Turtagrø og Øvre Årdal. Se imidlertid opp for fe-rister og snølandinger som ikke er så myke som man skulle tro. FF-kollega Daniel Holm sjekka nylig brøytekantene i området, og de er betongharde:http://www.bigtrix.com/modules.php?name=News&file=article&sid=703

http://www.longboard.no/

Frognerparken
myggbarberer #2048 02/06/2005 8:55 PM
Fersking
Fersking

Frognerparken er ganske jentevennlig. En god del slake bakker og veldig fin asfalt. I tillegg kan man nyte synet av flotte skulpturer når man ruller rundt. Det kjipe er at de fleste gangveiene er ganske smale og man møter naturlig nok mye folk der i helgene... Men drar du dit en solskinnsdag midt i uka, tar med brettet og kanskje en kurv med jordbær, tror jeg du kan få det ganske bra.

Fornebu
myggbarberer #2049 02/06/2005 9:03 PM
Fersking
Fersking

I et nedlagt parkeringshus på Fornebu finner du fin fin asfalt. Her kan man også kjøre spiral fra øverste plan - gøy, men vær forsiktig. Mye støv på asfalten gjør det svært glatt enkelte steder. Ellers går det også an å teste rulleskianlegget i Holmekollen, det er også verdt å teste.

Valdresflya
myggbarberer #2050 02/06/2005 9:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ned fra flya mot heidal er det konge asfalt, knall utsikt og ikke for bratt. fint hvis du er på farten der, og bare slange deg på brettetm, mens kompisen kjører bilen smile

litt skummel løype :P
myggbarberer #2051 08/06/2005 6:05 PM
Medlem
Medlem

ned fra frognersetern og helt til hoppbakken, kan gå litt vel fort til tider.. frognerparken er jo digg på varme sommerdager ellers kan man også kjøre ned langs akerselva til oslo s, men der er det ikke så bra som før pga en del opprevet asfalt, men for all del en fin tur

Takk!
myggbarberer #2052 13/06/2005 1:41 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har tidligere i nybegynnersk naivitet forhørt meg blant longboardere av typen bremsehanske og trapp-ingen-hindring, og fått tips som fortjent.. med vanskelighetsgrad 6+ og oppover på veien opp.. Tusen takk for finfine pikevennlige tips! Flya og turtagrø er sondert og har som livlig publikumsunderholdning foretatt bananskallfall i frognerparken.. Hvor finner jeg rulleskianlegget og parkeringshuset?Takk takk, flinke lekende!

...de finner du her
myggbarberer #2053 13/06/2005 4:19 PM
Fersking
Fersking

Parkeringhuset finner du på Fornebu. Tror det ligger like ved gamle SAS-bygget. Husker ikke helt, har bare vært der en gang i fjor. Regner forsåvidt med at det ikke er revet enda. Men vær oppmerksom på at det ligger mye støv på asfalten. Det blir glatt. Når det gjelder spiralen mellom de ulike etasjene inne i huset, så er asfalten litt dårligere. Krappe svinger, kjør pent! Når du kommer opp til Holmekollen så ligger asfalten bak VM-huset og tribunene ved den gamle målgangen. Ellers går det også an å bruke bakkene fra den nye arenaen og opp til hoppet. Pass på biler!

Spots
myggbarberer #2054 31/10/2005 2:27 PM
Fersking
Fersking

hei, å anbefale folk steder å stå er ofte å oppfordre til å leke i trafiken og det er farlig, så du vet det....

men here goes: Gangveien fra Linnerud og ned til Storo (safe og fin cruising tilpasset nybegynnere)

Gangveien fra Hovseter, Gardeleiren, og ned forbi Njårdhallen og til Smestad og vidre ned Hoffsveien til Skøyen.

Gangvei eller Høyre kjørefelt ned Fra Steinshøda mot Øverlandsbekken mellom Bærums Verk og Haslum i Bærum.Litt scetchy med vei osv, folk kjører fort og kutter svinger, men ligger du tilstrekkelig til høyre ser de deg...

Voksenkollen, Soria Moria til skisenteret.... Fin fin cruising for jenter i begynnerfasen.

Sognsvann til Ullevoll osv....

Byen er stor, bruk fantasien og pass på å bli sett i trafikken.Ha det gøy

Hilsen Fredrik Risan

!
myggbarberer #2055 03/11/2005 11:37 PM
Fersking
Fersking

Fant en genial plass for 2 uker siden, ligger vel og merke 40 min nord for Bergen, nærmere bestemt Lindås. Kjører først til knarvik, så tar du av til venstre i rundkjøringa mot lindås. Når du kommer til Vågseidet parkere du bilen på parkeringsplassen og tusler opp til toppen ev. kan du kjøre til toppen.

Bakken har super smooth helling, til dels doserete svinger, bra asfalt og nesten ingen trafikk. I tillegg er utsikten upåklagelig med typisk kulturlandskap og sjøen på høyre side. Lengden er ca 1,5 km vil jeg tro og det hele ender på ei drit lang slette så du slipper å slite ut skoa dine.....

Fint sted å dra så lenge snøen lar vente på seg!

Akerselva
myggbarberer #2056 19/11/2005 9:37 PM
Medlem
Medlem

Nevnte i forrige innlegg(som er gaaaaaaaaaaammelt) at akerselva (fra Nydalen til sentrum) var blitt litt crap pga. hull i asfalt og grus.. dette er nå i orden så nå er det en av de chilleste, meget mulig den aller chilleste løypa i oslo. Dra med longboardet på skolen, hvis man går på BI da, hvis ikke kan du bare ta t-banen til nydalen og cruise nedover... er også mange steder å sette opp slakk line hvis man er keen på det, se opp for hunder uten bånd :P

Valdres flya
myggbarberer #2057 17/12/2005 3:20 PM
Fersking
Fersking

Reist til Valdresflya! Uten tvil..Jeg og en kamerat gjen gjorde det i sommr, og det var dritt fett!

Kan nevnes
myggbarberer #2058 20/12/2005 12:37 PM
Fersking
Fersking

at det finnes mange fine bakker i Noregs land, men ingen så fine som Hoddevikssvingane på Stadt....

Tha bomb.....

PS: se opp for saueskitt og stup...

Skikkelig bra bakke i stor-Oslo (Nesodden)
myggbarberer #2059 12/02/2006 9:20 PM
Fersking
Fersking

Det du gjør:

Tar nesoddenbåten fra akerbrygge (later som du har bilett og bare går inn). når den er fremme trasker du inn på en buss (også gratis) bussen kjører deg opp bakken. går av på toppen. det er nesten ingen biler i veien mellom båtrutene, så du har en 20min på å komme deg ned. klarer du ikke bremse er det i vannet med deg.

skikkelig bra (er der vær sommer)

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå