Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
gotama med telemarkbinding for nybegynner
#20420 01/11/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hei.Jeg har kjørt alpint siden jeg var liten, og har lyst til å begynne med telemark. Mitt spørsmål er: Gotama med telemarksbinding, er det greit for en nybegynner? Jeg har gått masse på bortoverski og kjørt masse alpint.

More than words
OP Offline
More than words

Begynn ikkje på bra ski og utsyr, lær deg telemark på fjellski og lærsko...då får du grunn teknikken inn og du verte betre på telemark

More than words
OP Offline
More than words

mulig for deg å teste ut dette, på Trysil 13-14 nov, Geilo 27-28 nov og hemsedal 4-5 des, før jul. Da er demoteamet til Völkl på disse stedene. Der har vi med Gotama med telemarkbinding.

NEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!
More than words
OP Offline
More than words

Ikke hør på dette tullet!!! Har du stått mye alpin før har du allerede det meste som skal til for å få taket på telemark!!! Gottama er en myk og fin ski som vil passe deg perfekt!

Når ble gotama myk?
More than words
OP Offline
More than words

Da er i såfall mine enestående for de er sletts ikke myke

More than words
OP Offline
More than words

er tokmjuka!

More than words
OP Offline
More than words

Det beste med telemark er de bakstreverske holdningen du kommer til å dundre gjennom med et par sjelesvake ski som gotama.

Völkl for President. (eller rambukk).

Jibbar sier løp og kjøp.

Ikke mye fornuftige svar her....
More than words
OP Offline
More than words

Vet ikke hva du legger i å ha kjørt mye ski tidligere ....? Men å benytte Gotama som en nybegynner ski til telemark er ikke noe jeg vil kalle ideelt. Dette er (som du sikkert vet) en meget bred ski som ikke er kjapp fra kant til kant, vanskelig å få på skjær, har stor sving radius og stiller store krav til skoen og binding du bruker (les: her trenger du høye stive sko og en binding som sørger for at skoen ikke vrir seg i bindingen). Hadde jeg vært deg ville jeg gått for en ski med bredde på ca 75-85mm på midten. Gotama er en ren pudder planke og egner seg overhodet ikke til bakke kjøring. Det er jo her du mest sannsynlig tilbringer dine første uker. Men skal du derimot rett ut i løssnøen og kjøre store pudder svinger er dette en fantastisk ski, både til alpint og telemark.

More than words
OP Offline
More than words

Kjøp en mellomting. BS 86, gode gamle xx osv. Det finnes mengder av ski i samme klasse - alle disse er uten unntak bedre enn Gotama til norske forhold. Med mindre du har tilgang til et fjell som har dobbelt så mange høydemeter som Hemsedal og bunnløst pudder fra desember til april. Men det er klart - Gotama tar seg adskillig bedre ut som poserski enn de overnevnte kjedelige standardskia.

More than words
OP Offline
More than words

er en MYYYYK ski ja.. for de som lurte på det..

Volklman, hvordan kan du si noen sånt?
More than words
OP Offline
More than words

Gotama er sletts ikke MYYYYYYYYYK!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har de jo selv.. Og jeg har Dynastar prorider. Og jeg har hatt xXx, explosive bla før. Gotama er myyyk... Kan sammenlignes ganske så mye med nye seth pistils og pocketrocet i flex.

More than words
OP Offline
More than words

takk for svarene. grunnen til at jeg spurte om akkurat gotama er at jeg har et par (ja de er ganske myke) og lommeboken er ikke alt for full.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå