For min del er ikke boikotting av amerikanske produkter noe man eventuelt gjør for å redde verden eller styrte USA, men for å vise et standpunkt!Jeg er helt enig med de som sier at dette ikke vil ha stor innvirkningskraft, i SEG SELV. Og jeg tror heller ikke at man kan bli så mange fra Norge som boikotter disse produktene at det merkes, til det er nordmenn altfor tilfredse og selvsentrerte. Men handler ikke politikk i bunn og grunn om å ytre en mening? Og prøve å få gjennomslag for denne meningen, på et lavere eller høyere nivå? Og vil ikke denne boikotttingen føre til at hvertfall et par mennesker tenker gjennom hvorfor du faktisk går til det drastiske steget å boikotte produkter pga. et lands politikk?

Og til dere som ikke bryr dere, "fordi dere ikke merker noe til det selv". Hvordan verden lever dere i?! Jeg blir rett og slett utrolig trist når jeg hører disse meningene, og de er det mange av. Verden i dag er så jævlig skakkjørt, og vi er så utrolig heldige og priviligerte som kan sitte her i Norge og føle oss fremmed for all jævleskapen rundt om i verden. Har ikke vi et ansvar for å prøve å gjøre ting bedre?

Når det er sagt, alt henger sammen. USA, miljøforurensing, klimaendringer, Norge, olje, globalisering, vind, vær, og dine muligheter til å cruise pudder.Så ikke kom gråtende til meg den dagen du finner deg selv på toppen av et fjell rensket for alt som ligner snø i et land som har blitt fattig fordi all oljen er borte.

Jeg sier som Chris Martin i Coldplay: "It's not political, it's deeply personal."