Yes, it's f**ing political!
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har stor respekt for ønsket om å boikotte amerikanske produkter i protest mot USAs utenrikspolitikk etc. Jeg trur bare ikke det er mulig å boikotte alle amerikanske varer. Jeg har også stor respekt for de som mener at det er dumt å straffe småbedrifter som f.eks Bomber Bishop for Bush' politikk. Det jeg dessverre ikke har særlig stor respekt for, er folk som mener vi bør styre unna alt som lukter av politikk, og de som mener vi bare skal godta verden slik den er. Selv om USA (og hele den vestlige verden) er basert på en kapitalistisk økonomi, er det vel ikke heeeelt uproblematisk at Oakley er storleverandør til den amerikanske hæren? Skal vi fortsette sånn, må vi vel bare lukke øya for at USA er i mot Kyoto-avtalen, og alvorlig minsker sjansene for gode snøvintre framover også, da? Og til dere som snakker pent om "store, fete skibiler" over there: Wake up and smell the exhaust fumes!
|
|
|
 bush...
|
More than words
|
OP
More than words
ikke bare gi han skylden, alle de som stemete på han, de som som gjorde at han vant,.. og til slutt de som på nytt stemte på han slik at ha ble gjenvalgt... bra jobba!!!
|
|
|
 USA
|
More than words
|
OP
More than words
De detter nok av stolen hvis vi i norge slutter å kjøpe produkter fra USA.
|
|
|
 Politisk?
|
More than words
|
OP
More than words
For min del er ikke boikotting av amerikanske produkter noe man eventuelt gjør for å redde verden eller styrte USA, men for å vise et standpunkt!Jeg er helt enig med de som sier at dette ikke vil ha stor innvirkningskraft, i SEG SELV. Og jeg tror heller ikke at man kan bli så mange fra Norge som boikotter disse produktene at det merkes, til det er nordmenn altfor tilfredse og selvsentrerte. Men handler ikke politikk i bunn og grunn om å ytre en mening? Og prøve å få gjennomslag for denne meningen, på et lavere eller høyere nivå? Og vil ikke denne boikotttingen føre til at hvertfall et par mennesker tenker gjennom hvorfor du faktisk går til det drastiske steget å boikotte produkter pga. et lands politikk? Og til dere som ikke bryr dere, "fordi dere ikke merker noe til det selv". Hvordan verden lever dere i?! Jeg blir rett og slett utrolig trist når jeg hører disse meningene, og de er det mange av. Verden i dag er så jævlig skakkjørt, og vi er så utrolig heldige og priviligerte som kan sitte her i Norge og føle oss fremmed for all jævleskapen rundt om i verden. Har ikke vi et ansvar for å prøve å gjøre ting bedre? Når det er sagt, alt henger sammen. USA, miljøforurensing, klimaendringer, Norge, olje, globalisering, vind, vær, og dine muligheter til å cruise pudder.Så ikke kom gråtende til meg den dagen du finner deg selv på toppen av et fjell rensket for alt som ligner snø i et land som har blitt fattig fordi all oljen er borte. Jeg sier som Chris Martin i Coldplay: "It's not political, it's deeply personal."
|
|
|
 demokrat
|
More than words
|
OP
More than words
Ja dissa republikanerne er ikke helt gode, nå skal de kaste ut fn nå, men det får de ikke til håper jeg. 47% stemte kerry ved valget. Det er texas og bondelandene som stemmer bush pga. uvitenhet og at de er suuuuper kristne fanatikere. Jeg for min del kjøpte meg line ski i år og blir ikke med på den hat usa tingen som er så moderne nå. Jeg kan sitte å prate dritt om bush i mange timer, men det er dette preste styret som er i førersete i Norge som burde ta litt mere ansvar. Men de prøver jo å utnytte homo frykten og abortmotstanden i usa til å videreføre den inn i norsk politikk. det pluss at kristendommen er så "populært" i usa. Er det noe vi bør gjøre er det å filleriste dissa politikerene, demonstrere ved å ja raile litt på gelenderet utenfor tinget og lage litt fest der med noe bannere og slik. Må ordne opp i egne rekker før man går løs på andre.
|
|
|
 Merkelig
|
More than words
|
OP
More than words
Det som er så utrolig snålt med disse amerikanera er at dem ikek skjønner at den imeprialistiske og aggressive utenrikspolitikken deres bare provoserer imamjævlene til mere faenskap. Det står i Koranen at "ingen vantro skal trå arabisk grunn" eller noe sånt. det er utrolig hardt å svelge for mange muslimer at det står vestlige styrker i både Irak og andre araberland. Hadde usa (og vi også for faen) bare holdt oss helvete langt unna dem, hadde det ikke vært noe probb eller terror i det hele tatt. Men neida, olje skarrem ha, og derfor kriger vi litt. detta handler ikke m rellijon eller frihet eller demmokrati eller noe, det handler om den jævvla olja. JA TIL HYDROGENBILER!!! Forresten, Seth Pistol ruler BIG TIME!!!
|
|
|
| |
|
|
| |
 Boikott.
|
More than words
|
OP
More than words
Europa er ca 15% av verdensmarkedet på sportsutstyr. Har dere noen ide om hvor lite Norge blir i den sammenheng. Det blir som å tro at det å pisse i havet fører til at polene smelter.Og ikke minst. Hvem er goodguys. f.eks alle som benytter Gore-Tex? Alle som benytter materialer fra DuPont? Lykke til på korsferden, men se opp for vindmøllene!
|
|
|
 sorry
|
More than words
|
OP
More than words
Har nettop bestilt div stash fra USA.....
|
|
|
 påvirke
|
More than words
|
OP
More than words
Alt hjelper litt. Om jeg ikke kjøper den Bombern jeg skal ned og kjøpe etterpå(og det skal jeg faktisk gjøre), så blir Bush sittende, det dør ikke fler eller færre barn i Irak, og Al Qaida er like farlig. Det er det ikke tvil om. Om gutta som lager Bomber går konk, så endrer det seg ikke nevneverdig, utover at noen entusiaster taper penger. Men:om nok amerikanere får øynene opp for hvorfor eksporten til resten av verden synker med tre %(dette er mye mer enn det høres ut som), så begynner de og lure. Og våre amerikanske venner er ikke dummere enn at de vil finne ut hvorfor vi kjøper litt mindre. Og kanskje de gjør noe med det. Husker dere når Frankrike prøvde atombomber på Mururoa(eller hva det heter). Det var en relativt stor boikott av franske varer. Var det dette som fikk dem til og stoppe? Vanskelig og si. Merket en del franskmenn dette? Uten tvil. Jeg er dog enig i at det ikke er en poltisk handling og drikke en cola. Det blir og trekke det litt langt. Men jeg synes vi kan gi f. i cola og drikke safta som bestemor lager. Den er bedre og har mindre sukker.
|
|
|
 litt av gangen
|
More than words
|
OP
More than words
tror ikke en cole fra eller til gjør en stor forekjell. Men det skal ikke veldig mange til før det merkes. Siden vi ikke får stemme i deres valg, må vi finne andre måter å ytre standpunktene våre på. Boikotter hjelper, handelsblokader er effektivt. (annonser i amerikanske aviser er ikke effektivt) Vi trenger ikke forandre verden helt med en gang, bare få folka til å skjerpe seg litt...
|
|
|
 den største fundamentalisten her..
|
More than words
|
OP
More than words
..e Bush'n sjøl. Han har faktisk adoptert den religiøse retorikken som islamske fundamentalista har brukt i sin kampanje mot den vestlige verden."Med Guds vilje fører vi et korstog mot det onde, og skal nedkjempe ondskapen med alle nødvendige midler. Gud er stor, og måtte han velsigne oss (det amerikanske folk), i vår kamp for rettferdighet.."Grusomt skremmende retorikk..!!- Syns eg har hørt bin Laden si det samme..?Faren e jo at dette føre te at den islamske verden oppfatte den vestlige kristendom (kuppet av amerika) som en like ond trusel som Bush har utropt en "ondskapens akse" te å være...Og jo, hvis folk slutta konsekvent å kjøpe cola, k2, mackd, så e det faktisk veien å gå i det lange løp for å påvirke politikken. Hvis mange små og store selskap begynne å miste markedsandela, om så bare i lille Norge, og at selskapan veit grunnen, vil signalan (mange bekker små etc) til slutt nå opp til de som har utøvende myndighet. Ikkje i morra, ikkje i år, men jo i det lange løp, kanske te USA ska starte neste religiøse korstog..
|
|
|
|
|