Kult med flere som er interessert i longboard.

I Oslo er det helt klart Seasport og Whitewater ved vika som har best utvalg.Desverre er utvalget i Norge ganske dårlig for tiden, noe som man kanskje skal gjøre noe med selv etterhvert ;)Trucker er det mye forskjellig å velge mellom, men i Norge er ditt beste alternativ Randal rII(r2) trucker ditt beste valg. Disse kommer i både 150mm og 180mm. Disse truckene har en annen utforming enn den som er vanlig på skateboard, som både fører til bedre stabilitet i høyere hastigheter + at de svinger MYE bedre enn vanlige trucker.Lengde på longboard varierer veldig, du kan få tak i brett opp til 145cm i butikkene nevnt ovenfor. Noe mindre vil nok være best siden det er ditt første longboard. Les om mitt første longboard(sector 9 cosmic2 95cm) på forumet mitt på Asfaltsurfer Registrer deg og vær med på å bygge opp et knutepunkt for longboardere i norge :)Ellers er ebay et hett tips.

Når det gjelder å lage eget brett har jeg foreløpig liten erfaring, men ser mange som lager med både camber(bøy på langs) og konkav(bøy sidelengs) Dette er helt klart en smaks sak, og jeg tror et helt flatt brett vil være greit som et første prosjekt da du slipper prosessene med å forme brettet annet enn å sage det til. Noe mer du/eller andre lurer på er det bare å spørre

Jørgen/ Asfaltsurfer