Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Longboard - lengde
#1934 14/04/2006 6:24 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tenker å kjøpe meg longboard. Jeg skal bruke det som transportmiddel og bare til å cruise med. Men jeg lurer på lengden, er 100 cm - 120 cm passende. Lurer også på om det er en fordel å ha kicktail, det ser i alle fall litt mer kontrollerbart ut mener jeg. Vurderer kanskje dette brettet: http://www.lushlongboards.com/06-content.php?cat=boards&subcat=BAHARI. Noen som har noen tips/meninger? Takker på forhånd:)

Asfaltsurfer
boarderbatman #1935 14/04/2006 8:51 PM
Entusiast
Entusiast

Er selv i samme situasjon som deg å skal kjøpe meg longboard. Har funnet stor hjelp i forumet på www.asfaltsrfer.com Jfox vet mye om longboard.

Rettelse!
boarderbatman #1936 14/04/2006 8:52 PM
Entusiast
Entusiast

www.asfaltsurfer.com skulle det selvfølgelig være.

Usikker
boarderbatman #1937 18/04/2006 10:22 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har vært litt rundt og sett på brett, og har vel egentlig funnet ut at man ikke har så alt for stort behov for kicktail, er vel mest hvis man vil ta ollie. Men hvis man cruiser så er man ikke nødt til det. Dessuten er brettet såpass langt at det blir litt ubehagelig å stå så langt bak på brettet. Så jeg tipper jeg går for en pintail (spiss tail), jeg mener at det egentlig ser fetere og mer surfeaktig ut og.

kicktail..
boarderbatman #1938 20/04/2006 1:13 AM
Medlem
Medlem

Kicktail kan faktisk brukes lurt på longboard også. Men selv bruker jeg den sykt sjelden. Skal du bare cruise rundt er det ikke veldig nødvendig med en kicktail. Der en kicktail kommer til nytte på et longboard er når du kjører slalom blant folk i f.eks. Karl Johan. Da kan du svinge mye kjappere enn ved å bare lene seg over til en side. Å ta ollie på et brett på 40" er ikke det letteste heller. For de som kommer fra en skateboard bakgrunn kan det være en psykisk trygghet å ha kicktailen der, så du lett kan gjøre unnamanøvre når det trengs.

Pintails er jo det de fleste assosierer med longboard. De ser fete ut, og kommer i mange forskjellige utførelser. Og som du sier, på et longboard vil du finne deg stående mye nærmere front trucken enn bak trucken.

Ang. Bahari brettet kan jeg si deg at det er et kjempebra brett(en venn som har det)! Truckene som følger med svinger vannvitig bra og høster ros fra alle som eier de. Hvis du begynner å helle mer mot en pintail blir du nok ikke skuffet med Kilima eller Mako heller(samme trucker som bahari brettet leveres med)

En ting som kan gjøre Kilima'n til et bedre valg er at det er drop-through, dette gjør at du får en lavere plattform å stå på, som igjen gjør det mer behagelig å sparke deg bortover.

Bare å ta kontakt hvis det er noe du/eller andre lurer på

Jshalvorsen/JFox på asfaltsurfer.com

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå