Du kan sikkert regne på atmosfærens varmekapasitet til du blir gammel og grå, og det ikke lenger er snø noen steder. Nå kan ikke jeg nok om hva som påvirker temeraturen til atomosfæren til å "sette deg på plass", men det virker som en relativt heftig forenkling å regne på global temeratur økning på samme måte som du gjorde i grunnkurs termodynamikk, på en klump med stål i en bøtte med vann.Om du har regne motoren i orden kan du sikkert også finne ut hvor mye 0,86 milliarder tonn klimagasser faktisk varmer opp kloden. Så kan du finne ut hvor mye mer vann som fordamper og is som smelter (og da hvor mye større overflate havene får, slik at du igjen kan finne enda en økning i fordampning) som følge av den nye temperaturen osv osv. Vanndamp er en ganske sterk bidragsyter til drivhuseffekten, og når temperaturen går opp, kan luften holde på mere vann. Når man i tillegg vet at vi brenner ned regnskog som skulle tatt opp Co2, blir neppe regnestykket enklere. Så må du huske effekten av endring i havstrømmer og kuer som promper.
Du har sikkert rett i at menneskets bidrag til CO2 utslipp utgjør en liten del av kaka , men jeg tviler på at du og jeg kjenner slutteffekten av disse utslippene. Hadde du gjort det hadde du antagelig publisert svarene på meteriologisk inst. isteden for på friflyt. Faktum er at vi voldtar planeten og at jeg vil stå på ski i pudder. Det gjør jeg ikke nå.
Du må huske at det regner ved +1 grad og snør ved -1 grad. Det er med andre ord ikke så mye som skal til for for å ødelegge skiføret.