"Norsk Narkotikapoltiforening". Er det de samme folka som holdt foredrag på barneskolen? "Dette er hasj" Vise frem klump. "Prøver du dette blir du narkoman, som dette" Vise frem bilde av hippiejunkie.

Det funker dessverre ikke helt sånn som de sier. Etterhvert rusmiddel har sin fordeler og bakdeler, men har det i det hele tatt slått deg hvor sinnsvakt mye helge-stonere det er i dette landet som jobber seg oppover på jobben, tjener bra, er oppegående friske sosial fungerende mennesker? Ikke alle som røyker bønner blir en dausliten fyr med ekstrem intresse for Pink Floyd og inneliv. Det er som med alle andre rusmidler, noen blir misbrukere, de fleste blir brukere.

Det er sant at langtidsbruk av THC er sløvende, men dette er ikke permanent, dette forsvinner helt etter ca. fire ukers avhold, så man skal ta i om dette er "langvarig". Om man røyker dann og vann, kan man bli en smule bakstein dagen etterpå, men dette er i ingenting i forhold til skallebanken etter ei fyllekule.

Jeg røyker sjøl, ikke så ofte, kanskje annenhver uke eller noe. Jeg har beholdt den samme jobben i snart fem år, jeg leverer best resultat på avdelingen for tredje år på rad, jeg trener fem ganger per uke, og har 30 - 40 skidager i året. Jeg banker de fleste i TP og vet hva som foregår rundt meg. Jeg er ikke ett unikum, noen av vennene mine røyker, noen røyker ikke(men godtar at vi gjør det), og den eneste forskjellen på de som ikke røyker og de som røyker er at de som røyker liker og slappe av litt ekstra inniblandt.

Som det sto i anmeldelsen av "Harold and Kumar goes to White Castle" ; Stoners, not slackers.