Det er, som det nevnes, ingen tvang å lese tråder og innlegg her på forumet. Om bærumstråden bør slettes eller ikke kan jeg ikke ta stilling til, da jeg ikke følger med på den.
En viss talefrihet er en forutsetning for et spennende forum. Om noen ønsker å dikutere rike pappaer og slikt i en egen tråd, så er det fint! Det jeg reagerer på iblant, er når noen har konkrete og seriøse spørsmål om f.eks. kjøp av skredsøker e.lign, så kommer det noen få gode svar før useriøsen overtar. Enden på visa er at tråden blir vannet ut og fylles med eder og galle.
Mange mener at dette er fordi det er fri bruk her på forumet, og eneste løsning er å måtte registrere seg. Så hva med forumet på kite.no? Der er det også helt åpen bruk, men saklighetsnivået er bemerkelsesverdig mange hakk over nivået her på friflyt.noHvorfor vet jeg ikke, kanskje fordi kitere er litt eldre enn skikjørere generellt, kanskje det er en "smalere" gruppe mennesker som er mer genuint interessert i det de driver med? Jeg aner ikke, jeg bare konstaterer at det er slik.
Har desverre ingen løsning på problemet (ja, det er i mange tilfeller et problem!). Å slette useriøse vil kneble lekenheten, men også heve nivået. Det er med andre ord en avveining jeg er glad jeg slipper å ta.
Ha en fet vinter, gammel og ung, keeg eller boms!