Har nylig invstert i nytt utstyr etter flere år med lån fra både utleie, familie og venner. Skoa er på bedringens vei, og er kjøresterke "kombi" støvel med gåfunksjon. Kjører 80% i anlegg, så viktig med kjøresterk sko. Økonomien forsvarer ikke to par til både topptur og annlegg foreløpig. Kanskje en dag.
Er Atomic Hawx Prime XTD 130 jeg har kjøpt.
Skia jeg kjøpte, til en meget god pris, heter Salomon QST 92 (18/19), og er på 177cm (profil 130/92/113 mm). Men sitter å lurer på om den ikke er litt kort for meg. Er selv 189 høy og 100kg. Skia veier 1700gr pr ski btw. Blir nok ei ski for hovedsakelig topptur og frikjøring etterhvert. Både i skog og på fjellet. Kansje da greit at den er litt kort. Men er den for kort? Har bare nylig begitt meg ut i jungelen bestående av topptur og frikjøring.
Blir nok rene racing/carving ski etterhvert for mer fart i løypa, og med rene alpinbindinger. Men er jo greit å kunne bruke disse også foreløpig.
Skal sette på et par salomon shift mnc 13 bindinger for å gjøre de så til skikkelige allmountain ski nå snart. Står på noen fæle rammebindinger foreløpig.