Ja den er alt for kort. Med din bruk, høyde og vekt bør du ha +190cm. Selv for topptur er de kort for deg og enda mer til kjøring i anlegg
Takk for svar. Var det jeg var litt redd for. Har gått godt på toppene iår så langt med litt fast snø, men ikke fått tatt de med i skogen ennå. Men er jo en fare for at de bærer dårlig når det kommer til løssnø ja. Var heller ikke skia jeg dro på med i løypa merket jeg. Var litt ustabile når jeg kom opp i fart. Men svingte bra om ikke anna.
Blir nok å bruke de til jeg får pekt ut noe nytt ja.
Burde vel helst se på ett par slike allsidige "Frikjøringsski" til mitt bruk i 80% anlegg og 20% topptur? Er du enig i at midtbredde på 95-105 virker å være hva jeg burde se etter? Sitter å leser litt på Friflyt sine artikler for å få litt innblikk i hva jeg burde se etter. Så kan jeg heller nyte litt bedre priser på årets utstyr før neste sesong 😅
Så til noe helt anna. Har jo lenge tenkt på å bytte ut bindingene med shift. Men blir nok ikke det på disse skia nå da. Men er 4200 en god, normal eller dårlig pris på 2021 modellen av MNC 13? Ser de ligger på 6000 jevnt over nå, men det går vel ned som alt annet sesongutstyr? Er trikset å ha is i magen?