Takk for svar! Jeg har prøvekjørt Tylderingen, og syns den blir litt smal pluss at jeg rett og slett ikke likte den så godt. Men G3 Findr, black crows Orb og Volkl vta88 er gode alternativ som jeg skal sjekke mer ut! Hva tror dere om BD Helio 88 da, leser på tester at den skal være ganske stabil og ha gode kjøreegenskaper selv om den er så lett? 

Jeg kan prøve å utdype litt mer hva jeg skal bruke skia til. Jeg ønsker ski jeg kan bruke de gangene jeg skal på lengre turer der det handler mer om å komme til toppen enn å finne den beste snøen. Derfor vil jeg ha en lett ski, som likevel har gode kjøreegenskaper på det meste av forhold, uten at den trenger å være den beste på noe. Jeg ønsker for eksempel at den ikke rister altfor mye ved høy fart, at den tolerer hardere underlag og samtidig at den er leken og flyter i noe løssnø. Jeg er enig i at skiene ikke burde være for myke, men jeg liker heller ikke så godt å kjøre på ski som er veldig stive. Jeg skjønner at det er vanskelig å få i pose og sekk her, det er derfor jeg spør etter tips og erfaringer fra dere her inne.