Hei.Det er alltids vanskelig å gi anbefalinger uten for mye info, pga anbefalinger er noe man gir på bakgrunn av informasjon;) Men etter omstendighetene med at du ikke har så mye info å gå etter ville jeg gitt følgende tips/råd:1) telemark er litt nisje, så prismessig koster det fort penger. 10k kan bli i tynneste laget, hvis du er ute etter spesifikke modeller/merker.2) Ville valgt NTN Freeride over Freedom, hvis du vil bruke skien hovedsaklig i bakke, da bindingen er kontruert nettopp for dette formålet. 20-25% tyngre enn freedom, men hvis topptur er noe du går sjeldent så treffer du bedre med Freeride. Hadde du hatt større lommebok ville jeg kanskje anbefalt Outlaw/Outlaw X fra 22design. Alle som har prøvd begge sier den er bedre, nesten på alle mulige måter. Min neste investering, så for se hvordan den er opp mot Rottefella sine (har begge).3) Lengde: gitt at alle ski nå har det som kalles rocker/early rise i front, er ski effektivt sett kortere enn før, dvs man bør være bevist på lengde. Til bakkekjøring vil man trives med kortere lengder, men til alt annet vil man trives med noe lengre lengder. Så hvis du tenker all-mountain, vil jeg hatt kroppslengde, som et utgangspunkt. Har skien twintip/early tail, altså at tuppen går opp bak også, ville jeg lagt på 5 cm som kompansering for at skien ikke skal bli for kort. Det er med off-pist i tankene disse rådene blir gitt. I bakke vil du nok ikke merke store forskjeller.4) Bredde: Igjen, hvis du står mest i preppet bakke, vil du tjene på å ikke ha for brede ski. Samme med topptur. Har selv allmountain på 98, men den blir stort sett brukt utenfor løypen i heisbasert kjøring. Ville kuttet meg ned på 90mm midje/der omkring, gitt bildet du har tegnet. Gitt dagens skikonstruksjon gir 90mm midje med rocker front ganske bra oppdrift.I forhold til å komme med konkrete tips, har jeg ikke stått 4-5 merker, så det blir uten veldig store sammenligninger da det finnes MYE bra der ute. Men her har du Freeskier.com og powder magasin sine "gear of the year" linkFra hofta ville jeg vurdert Atomic vantage 90 CTI, Elan Ripstick 86/96, Head Kore 93, evt Black crows modeller hvis lommeboka tillater det;)https://freeskier.com/gear_types/skis/page/2?category=90-99-mm-freeride (veldig amerikansk "marked", testforhold for ski, merker, osv)https://www.powder.com/pa_product-collection/the-best-skis-for-carving-turns/