Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken ski bør jeg velge ??
#182711 03/01/2018 8:17 PM
Horn Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er nybegynner på randone, og vil ha en allround ski hvor det er lett å svinge. Fikk ett bra tilbud på dynafit tour 82, og selger mente den ikke var for smal. Men andre mener det motsatte. Valget står mellom den eller K2 wayback, 96 bredde på midt , eller G3 findr, 94 bredde på midt. 

noen som har erfaring med dynafit 82, eller gode innspill ??

Re: Hvilken ski bør jeg velge ??
Horn #182712 04/01/2018 8:20 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Oppdrift? Valigvis må du ha en ski på minst rundt 88mm på midten for å få en grei ski i løssnøen (85kg). 120mm foran hjelper, myk ski hjelper. Denne skia flyter i sukkersnø og myk føykesnø. I fluff og 30cm+ funker den hvis du veien 70kg. Regn ut her via denne linken: https://oklatre.blogspot.no/2014/01/fysikk-og-oppdrift-i-neige-profond.html

Horn #182713 04/01/2018 8:25 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Glemte å ta med kjørestil. Er du ny, velg breiest mulig ski... ellers risikerer du såkalte eggfall. Nybeg står gjerne bredbeint på ski, for å beholde oppdriften på hver fot, må du ha litt brede ski. Med smalere ski må du kline beina sammen for å få samme oppdrift.

Horn #182714 04/01/2018 2:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra