Høyde er 186cm og vekt idag rundt 80 kg, så jeg er ikke så tung.
Når jeg er i bakken så er ikke toppfart prioritert, jeg liker å cruse og utnytte områder som kan være morsomme, enten dette er off piste /skog eller mindre hopp / parker hvor man kan ha det gøy, alt avhengig av snøforholdene.
Dette er grunnen til at jeg har sett på Faction CT 2.0 og Armada Tracer 98 da disse skiene er konstruert for å være brukbare på tur med tanke på vekt og brukbare i dypere snø med tanke på rocker og camber, samtidig som de er twintips og har brukbare egenskaper i vanlig bakke hvor man ønsker å ha det litt gøy.
Det er nok mange andre alternativer også, det virker som mange skimerker har laget nye ski for 2017 / 18 i 95 - 100 mm klassen nettopp med tanke på denne løsningen. - Salomon qst 99 / Nordica enforcer 100 / Rossignol sky 7 hd osv.
Ser også at Atomic Alibi 98 har fått veldig god kritikk!
Angående bindinger har jeg sett på Marker KingPin 13, som nevnes i linken du har lagt ved rundt hybrid-tech bindinger.
Virker som disse tåler litt, har sett noen personer kjøre med disse på større hopp / all mountain terreng og de har en høy "Release-value"
Tror noe sånt blir en bra løsning for meg da jeg ikke nødvendigvis trenger å spare på hvert eneste gram, på bekostning av egenskapene ellers.
Men Marker F12 eller en av de andre bindingene du nevner vil nok være en smartere løsning økonomisk sett.
Slik det er idag er det bakke det går i, men jeg ønsker å begynne med topptur.
Hvor mange det blir iløpet av året er vanskelig å si..
Mens jeg skriver dette kjenner jeg at jeg at jeg allerede har blitt en del klokere, her er det jo ingen fasit svar, men hva som passer best for meg og mitt bruk