Du addresserer flere mulige problemer.
1) Du etterspør stivere sko. Det er vel det letteste problemet. Det er langt på vei å spør deg fram, du har et referansepunkt (Khion), og trenger stivere. Det vil ofte være tyngre, med høyere oppgitt flex (selv om flex-index ikke er standardisert). Dynafit har tradisjonellt vært ute etter lettere. Så du må kanskje tenke andre produsenter (det kan fort vekk gjelde ski også). 2) Bindinger. Du sier at du ikke stoler på det. Betyr det at de faktisk ikke holder, eller er det en mental greie? De er tross alt DIN14. Du skriver at du har hatt mye bakkekjøring - har du brukt disse bindingene i bakke? Dette er en bindingstype som er laget for å gå lettere oppover, dvs i essens er det et kompromiss med vekt allerede. Og så har de blitt gjort kraftigere siden. Men det er ikke en bakkebinding sådan, selv om de er blitt kraftigere. Hvis Eric Hjorleifson (har utviklet Beast med Dynafit) kan stå på Beast i skifilmer, er den kraftig nok for deg?3) Enig med Bridge - det virker egentlig som det er skien som er "hoved"utfordringen (sko har vi allerede addressert). Som dynafit skriver på nettsiden, den er noe på det mykere plan og "perceptibly softer and more forgiving". Så lekenheten blir ivaretatt, men med en gang du etterspør kraftig ski, så for man et problem. Pga kraftig ski er som oftest en motpol til lekenhet, med tanke på hvordan ski fysisk bli bygd. Kraftige ski, har ofte høyere vekt (trengere i respons pga mer masse) og er mer stabile (forutsigbare, og det er et resultat av begrenset respons) i hastighet. Mens lekne ski, er oftere lavere vekt og mer respons, noe som gjør at disse skiene oppleves nervøse i høy hastighet (pga skiene responderer kontinuerlig på ulike ugjevnheter i føret). Så ofte er dette det vanskligste og kombinere i ski. Du har en trade-off, velger du lekenhet, har skien begrenset lekenhet, og vica versa. Noen ski kombinerer det kanskje godt, men jeg har ikke stått på tilstrekkelig mange modeller til å gi noen anbefalinger.