Hei Øystein. Jeg trodde heller ikke vekt skulle bety noe, før jeg skaffet meg lett utstyr. Nå er jeg ikke i tvil om at lav vekt er verdt pengene (gikk fra Allroundski + NTN Freeride til randoneeski + NTN Freedom = 750 gram spart per fot). Men du må vurdere behovene dine. Tror uansett du vil trives bedre med T2 over T1, med tanke på antall timer oppover man går=)Når det gjelder ski vil du ha god flyt på løssnø OG godt kantgrep. Disse egenskapene er langt på vei motsatte poler. Ski som gir god flyt er brede ski (gjerne med mykere fleks for løse forhold), mens ski med godt kantgrep er smale ski (gjerne stivere fleks for hardt underlag). Fysikk som avgjør, langt på vei. Prøver å unngå å være for bombastisk, men du får ikke pose og sekk i dette tilfellet. I beste fall, en gylden middelvei. Har ikke noe brukserfaring med verken Pinnacle 105 eller FINDr 102, men Pinnacle105 har mye mer rocker i front målt opp mot FINDr102, derav Pinnacle er mer løssnøorientert enn FINDr. Samsvarer med inntrykk jeg har fått fra personer som har stått på Pinnacle (men har ikke fått spurt de om allroundegenskaper, så ta sistnevnte kommentar med en klype salt). G3 markedsfører FINDr som touringski, mens K2 markedsfører Pinnacle som alt-muligski. Ut fra det hadde jeg alltid valgt touring, hvis jeg skal bedrive touring (rett verktøy til rett jobb), men meg om det=) Håper du finner ut av skitwisten din=)