Hei! Virker ikke som om du er helt sikker på hvor "new school" du skal være... NTN er utrolig stabilt og stødig, men du mister en del av den klassiske telemarks-feelingen. Jeg synes det er verd det, men andre sverger til plast og 75mm. Siden du skal gå med skiene, er jeg veldig enig med deg i at du holder deg under 100mm. Bedre å gå opp i lengde. De nye skiene med rocker og taper er vanvittig lettkjørte. Etter min mening får du ski med mer allround egenskaper dersom du ligger unna fullrocker-skiene. 

Selv har jeg et par eldre Scarpa TX Pro, og er svært fornøyd. Føttene mine passer til Scarpa (har Scarpa randonee også). Så du kommer ikke utenom å prøve de ? særlig siden du skal gå en del med de. Feil støvler er et helvete. Heldigvis finnes det muligheter om du ikke finner noe som passer deg 100%... For det første er det Intuition innerstøvler i en del av de dyrere støvlene, som varmetilpasses foten. Også skallet kan jobbes med, så det spørs litt om du befinner deg i nærheten av en butikk som har litt peiling. 

Lykke til med valget :-)