Savner faktisk de gamle pro rider xxl skiene, ja de er stive over hele fjøla! Gikk til anskaffelse av Nordica Enforcer skiene for denne sessongen. Ikke fått kjørt de så veldig mye enda, men har fått testa de sikklig i pisten et par dager nå. Må si meg veldig fornøyd med disse. Liker veldig godt stivheten og den tradisjonelle spennet på skiene. Men Nordica enforcer er ikke så veldig stiv, iallefall ikke sammenlignet med de gamle pro rider skiene. Enforcer skiene føler jeg er mer lik Rossignol bandit skiene jeg hadde for noen årsiden. Tåler alt underlag og du kan dra på, samt rocker fram og bak gjør jobben slik at skiene ikke graver seg ned. Enforcere er svært svingvillig og er digg på skjær, men krever at du må trykke på litt på innerskien. Så det er ikke noe nybegynner ski, men jeg vil heller ikke si at det er en utpreget viderekommende ski. Men en fin ski for en som vil ta steget opp. Fordelen er også at du har en ski til alt. Ikke fått testen den i bunnløst enda, men det er ikke derfor jeg kjøpte den. Eneste minuset jeg har med enforceren er at monteringpunktet er alt for langt framme, har den montert -1,5 cm fra mp. Kunne fint vært montert -2 cm.