Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har erfaringer med Meidjo eller outlaw fra 22design ?
#183974 04/10/2016 9:43 AM
issrapp Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Skal ha meg ny telemarkbinding for bakkekjøring samt topptur. Har egentlig kommet fram til at jeg står mellom Meidjo og Outlaw, er det noen som  har noen erfaringer ? Da særlig når det kommer til erfaringer med Tech telemarkbidning.

Har tidligere kjørt på G3 targa ascent, men ønsker en mere stabil binding. Setter pris på alle innspill.

Hilsen ei som er redd for å ikke ha bindinger på plass når vinteren kommer.  wink

Re: Noen som har erfaringer med Meidjo eller outlaw fra 22design ?
issrapp #185009 09/10/2016 8:45 AM
Fersking
Fersking

Hei! Skal ha meg ny telemarkbinding for bakkekjøring samt topptur. Har egentlig kommet fram til at jeg står mellom Meidjo og Outlaw, er det noen som  har noen erfaringer ? Da særlig når det kommer til erfaringer med Tech telemarkbidning.

Har tidligere kjørt på G3 targa ascent, men ønsker en mere stabil binding. Setter pris på alle innspill.

Hilsen ei som er redd for å ikke ha bindinger på plass når vinteren kommer.  wink

Hei! Anbefaler deg å lese denne testen: http://www.friflyt.no/Test/Test-av-telemarkbindinger

issrapp #185010 18/11/2016 3:05 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ascent er en god toppturbinding, men på tester o.l, så viser det seg at ganske mange bindinger er mer stabile. Når det er sagt har jeg ikke prøvd verken Meidjo eller Outlaw - står på vanlig NTN. De er jo superstabile, men tyngre enn dine ønsker (freedom er ca lik vekt som outlaw - men outlaw kommer bedre ut i tester e.l)Her er en god test side, som viser de ulike bindinger målt opp mot hverandre: http://www.earnyourturns.com/25971/telemark-binding-selection-guide-2014/obs: den er oppdatert opp mot meidjo, men ikke mot outlaw. Du finner andre tester av outlaw på earnyourturn.com

issrapp #185011 19/11/2016 10:27 AM
Entusiast
Entusiast

Hei, vet ikke om du har kommet noe nærmere løsning. 

Men Oslo Sportslager har fått inn 22design Outlaw bindingen. Så da er det ihvertfall mulig å få kikke på disse live.

issrapp #185012 22/03/2017 3:44 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!

Hadde meidjo's på mine wailer 99's.  Oppsummert: en drittbinding som ryker!  Etter å ha opplevd brudd nr 4 med påfølgende tryning lot jeg Jesting sport bytte dem ut med Freeride.  Lot Jesting beholde 500 eur+ bindingene.  Fikk replacement parts fedx'et fra Frankrike de ved de første havariene. Upåklagelig service.  Men man ville ikke være med på at konstruksjonen var for svak.  Det er nyttet mye plastikk.  En "spring box" holder støvelen.  Godset her er alt for tynt.  Og det oppstår brudd!  Designet så snedig ut, men ga umiddelbart et Mickey Mouse inntrykk når jeg jeg pakket ut mine nye ski. Way too flimsy.  Mulig de holder til pusekatt-kjøring, men drar man på litt er Meidjos potensielt farlige.