Jeg har gjort dette noen ganger nå og kan si at du må være nøyaktig...! Skruehullene noe over en halv millimeter ute og skruene vil ikke gå ordentlig i. Jeg vil på det sterkeste anbefale en søyleboremaskin. Man trenger ikke noe stort fancy noe, den riggen som jeg bruker er billigste drit fra Biltema (drill og stativ). Cluet er at det er uendelig mye bedre enn å gjøre det på frihånd.
Etter en del prøving og feiling kom jeg frem til en metode - som viste seg å være eksakt samme metode som på denne videoen: https://www.facebook.com/edgeandwax/videos/991234544256608/ Dette for å sikre i størst mulig grad at inserten blir montert vertikalt. Gjenge for hånd, og du er garantert at det blir skeivt. Disse bruker en del spesialverktøy, men man kommer langt med gode sjablonger, to forskjellige 6mm borr (ett med spiss og ett uten), nøyaktig måling og litt mindre enn ti tommeltotter. La skien være spent fast ift borrmaskinen under hele prosessen med borring og gjenging. Bruk ordentlig lim (Blå araldit) og sørg for at åpningen mellom insert'en og skien er tettet med lim.
Regner med at det allerede er skruehull på skiene dine. Som sagt, nøyaktighet er en dyd - sørg for at borret og hullet er nøyaktig lainet opp før du forstørrer hullet. Prøv å forstørr et allerede eksisterende hull med en drill for hånd, og du er tilnærmet garantert at senter for hullet blir forskjøvet.
Antallet du trenger er antall skruehull for hver binding X 4 (4 ski om jeg forstod deg rett), pluss noen stykker for litt øving. Fordelen med bindingfreedom sine inserts er at om noe går feil, så kan de skrues ut med et skrujern (før limet har herdet).
Når insertsene er montert og limet fremdeles ikke har herdet - skru på plass bindingene. Dette for å sjekke at alt sitter der det skal og at insertsene herder på plass i rett posisjon.
Bruk GODE skruer, spesielt om det skal skiftes frem og tilbake mye. Ikke bruk vanlig locktite. VC-3 som er brukt i filmen er en del bedre. Jeg for min del bruker ikke slik gugge, men har skruer fra bindingfreedom som sitter helt greit uten å bruke alt for mye makt - har ikke opplevd at skruer har løsnet ennå.