http://www.friflyt.no/Forum/Ski/Prepping-av-ski-bare-tull

Det var denne tråden startet av Beo81, som gjorde meg oppmerksom på diskusjonen. For de som orker ligger det mye nyttig informasjon  blandt innleggene her (det er mange innlegg).

Komentaren til F33dr3 over, oppsummerer egentlig greit hva som er viktig for oss som ikke teller hundredeler.

Om vi ser bort fra diskusjonen om hva som vil gi best glid under optimale betingelser i korte renn, står vi fremdeles igjen med spørsmålet om det medfører riktighet at skisålen ikke kan ta opp voks. Like sikkert som selgeren på Expert prøver å overtale deg til å kjøpe forsikring på den nye stavmikseren din, prøver selgeren i sportsbutikken å få deg til å kjøpe varmeskapsbehandling på de nye skia. Dette koster fra 200,- og sikkert opp til det dobbelte eller mer. Sammmen med salget av dyre vokser for hjemmebruk, kan dette bety at i beste fall blir forbrukeren grundig snytt, i verste fall får forbrukeren også et svekket produkt, da det hevdes at varmen faktisk skader sålen. Det siste her har jeg fra Kuzminkilder, så kan selvfølgelig ikke påberope habilitet her.

At egenskapene til sålematerialet ikke kan enes om vitenskapelig, er for meg en gåte. Vi har tross alt hatt folk på månen- eller hæ... det er visst ikke bevist det heller...