Sitat Findus:hvordan skal man bortforklare at i forfjor kom det mer snø på folgefonna enn det hadde vært på 50 år, og i år lavet det ned på østlandet, TIL OG MED LONDON FIKK SNØ!!så, klimapolitikken er sterkt preget av propaganda ...for mange, det mener nå jeg, så har det å bevare miljøet, nærmest blitt en religion!hvis man tar bussen og kildesorterer, da har man liksom gjort dagens gode gjerning?!det virker på meg som mange har det sånn!-Findus-
Jeg har aldri bortforklart snømengden som har kommet i år. Derimot skriver jeg i et tidligere innlegg at global oppvarming gjerne betyr MER snø slik som vi har sett i år. Problemet er at vinteren vil bli kortere og kortere. I Trøndelag har vi hatt vår i en måned nå... =( Jeg synes også det er synd at det som skrives om global oppvarming som propaganda og at vi nærmest ser ut til å ha dannet en religion... Det som jeg synes er enda mer synd er at du kanskje ikke ser verdien av kildesortering og offentlig kommunikasjonsmidler...!
Og til deg, Kjære Rin! Jeg har vel aldri sagt at vi ikke er avhengig av CO2! Det eneste jeg skriver er at jeg synes det er hårreisende at din klimaekspert sier at CO2 ikke påvirker klimaet.
Du, Rin, skriver videre at vi bør oppsøke alle sider av en sak før vi gjør oss opp en oppfatning av saken. Vel, jeg har lest nok om Engene, Tullberg, Siv Jensen og gjengen til å ha gjort meg opp en oppfatning. Egentlig så var ikke det så vanskelig heller...
Så lenge vi er enige om at vi har et ansvar og at vi gjør nok for miljøet (jeg er ingen fanatiker på området altså!!!), så kan jeg godt være uenig med dere om problemet er menneskeskapt eller ikke...