Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Støveldoktor i Oslo?
#184834 10/01/2016 8:51 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Noen som vet om en bra støveldoktor i Oslo eller omegn?

Sliter fælt med smerter i støvlene mine, og har forsøkt det aller meste. Trenger eksperthjelp!

(Ikke Surefoot, har vært der altfor mange ganger allerede)

Re: Støveldoktor i Oslo?
Fredrikn #184835 11/01/2016 12:07 AM
Fersking
Fersking

Klipskobua. Tror ikke det er mange i Norge med mer kunnskap om sko og tilpasning enn disse gutta.

Fredrikn #184836 11/01/2016 10:24 AM
Fersking
Fersking

Er klipskobua operativ? Pratet med en alpintrener på Juvass i høst som mente de hadde 'pause' eller noe slikt. Han var av den oppfatning at du måtte til Stockholm for å finne de beste støveldoktorene. Men nå snakker vi bygging av konkurransestøvler.

Fredrikn #184837 11/01/2016 11:24 AM
Fersking
Fersking

Er klipskobua operativ? Pratet med en alpintrener på Juvass i høst som mente de hadde 'pause' eller noe slikt. Han var av den oppfatning at du måtte til Stockholm for å finne de beste støveldoktorene. Men nå snakker vi bygging av konkurransestøvler.

- Litt usikker, men ser at de er fremdeles aktive på facebook siden deres.

Klipskobua tilpasser rando, telemark og racing støvler.

Fredrikn #184838 11/01/2016 11:38 AM
Avhengig
Avhengig

Klippskobua som nevnt evt Sportslageret. 

Hva spesifikt er det som gjør skoene vonde? Veldig ofte finnes det små enkle grep som skal til om man ikke har typiske "problem føtter" 

Fredrikn #184839 11/01/2016 11:40 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Ble litt usikker selv, forsøkte å ringe dem , men nummeret var frakoblet. Sendte de en epost, så får jeg se hva som evnt dukker opp der.

Men etter å ha fått en del innspill fra terrengsykkel-forumet, kan det vise seg at det bare er bredden på støvlene som er problemet, noe f eks Surefoot ikke har plukket opp etter ørten besøk. Så mulig det kan løse seg med ekstremblokking, evnt nye breiere støvler

Fredrikn #184840 11/01/2016 11:45 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Klippskobua som nevnt evt Sportslageret. 

Hva spesifikt er det som gjør skoene vonde? Veldig ofte finnes det små enkle grep som skal til om man ikke har typiske "problem føtter" 

-Sportslageret holder jeg meg erfaringsmessig langt unna ang alt som krever hjelp og veiledning fra de ansatte. Senest pga støvlene jeg sliter med nå, som de mente var breie nok, selv om jeg treffer veggene i skallet når jeg trår barbeint nedi. Etter å ha gitt dem sjanse på sjanse var dette dråpen for meg med den butikken der.

Det blir en tur til Klipskobua, om jeg får tak i de. Eller så er de også veldig flinke med det meste på Jesting

Fredrikn #184841 11/01/2016 5:10 PM
Avhengig
Avhengig

Dumt du sitter med det inntrykket da. Vet at et par av de gutta som jobber der er meget dyktige på faget og selv er mye på ski og har første hånds kunnskap om sko! 

klippsko gutta kan uten tvil faget til det fulle! Evt har du Putte på skibua, men da må du til Hafjell. hvilke sko dreier det seg om og hvor bred er din fot? Faren med ekstremblokking er at du mister høyde over vrista og får igjeg problemene der. 

Fredrikn #184842 11/01/2016 5:37 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Det er helt sikkert noen som jobber der som både kan greiene sine, og som er like opptatt av kundens beste som eget kasseapparat. Men etter litt for mange av de større brølerne, velger jeg å gå andre steder heretter. 

Har vært hos Jesting med støvlene nå, og de mente de skulle kunne få de til å passe uten å gjøre noe overilt. Men optimalt sett burde jeg hatt en støvel som var et par mm bredere ut av esken.

Skoa det er snakk om er en K2 Pinnacle 130, med 100 lest. Vet ikke nøyaktig bredde på egen fot, men den var visst av de breiere mente de på Jesting. Håper de får det til, den støvelen er det råeste jeg har kjørt på så langt! Pluss at de er litt rausere over rista enn en del andre, så skal ha litt å gå på der i blokkeprosessen.