Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tilbake etter sju år
#184829 12/01/2016 9:13 AM
Old Dog Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Som flere andre skriver er også jeg tilbake etter mange år med bleieskift.

Det kommer likevel til å være begrenset hvor mye jeg kommer til å kjøre, jeg kommer primært til å kjøre i anlegg og ofte sammen med en kar på sju år.

Jeg har et par Black Diamond Arc Angel med Rottefella Chili bindinger og et par Scarpa T1 støvler (ca 8 år gamle).

Spørsmålet mitt til dere er burde jeg oppgradere noe av dette?

Vil jeg tjene mye på å gå over til for eksempel Rottefella Cobra?

Jeg går også utifra at det har skjedd mye på skifronten de siste 10 årene. Arc Angel var kanon i sin tid, men kommer kanskje til kort i forhold til dagens ski?

Jeg har sett på et par Black Diamond Warrant ski og Dynastar Cham 97 eller 87. Noen som har erfaring med disse? Vil de fungere bra i bakken eller er dette ski som trives best utenfor?

Andre alternativer mottas med takk.

Re: Tilbake etter sju år
Old Dog #184830 14/01/2016 1:10 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Den store overgangen ville være å gå over til NTN systemet som er vesentlig stiver og gjør kjøringen letter. Freedom er mykere og mer lik det du er vant til fra før av. FreeRide er råere og passer til de som står i bakken, og som ikke veier veldig lite.

Det har også skjedd en del på skifronten, det er flere ski nå som passer til flere typer terreng. Har ikke testet selv, men tror en Cham 97 ville være en god allround ski.