Hei Yngve!
Jeg har kjørt en sesong på Wolf prototype med 22Designs 75mm binding og synes det fungerte veldig bra. Min erfaring med "moderne" ski er at man ikke bør/trenger å montere bindingen like langt bak som det var anbefalt tidligere. tradisjonell telemark mount har vært 2-4cm bak recomended mount, mens min erfaring er mer 0-2. Jeg monterer ofte 1cm bak, det gir også løft i tuppen når du går med feller i løssnø. Jeg har ikke hatt erfaring med at denne skia dykker unormalt mye i pudder.
Når det er sagt så er Stereo Wolf en topptur ski, og følgelig ikke hverken en pudder-ski eller en bakke-ski. Den vil nok føles noe ustabil om du gønner gummi-skogen på holke, og vil nok dykke noe om det er 60cm champagne-pudder, men den topptur skia som ikke gjør det skulle jeg veldig gjerne likt å teste! :)
Jeg har brukt wolf til stort sett alle toppturer det siste året, og synes det har fungert veldig bra. Den kommer nok mest til sin rett på moderat dyp løssnø eller vårsnø. Den er relativt brei og er sånn sett en god allround. Lynx er smalere (dermed lettere) og funker bedre på renne-kjøring og litt fastere vårsnø. Om du er ute etter en pudder-topptur ski ville jeg vurdert Polar Bear, den bredeste i serien.
Håper dette var litt til hjelp :)
Sigurd