<blockquote>

Du tenker litt feil her. I pudder vil ikke tett svingradius hjelpe deg. Flyttareal, rocker, vekt, mykhet og hvor lett de er å slarve er det som gjør de god i pudderskogen. Det ultimate eksemplet på dette er DPS Lotus 138 og Spoon. Andre ski å titte på er SGN Togga Light, Volkl Three og Two,  Line Magnum Opus, Black Crows Nokta Air og Salomon Rocker 122.

- Mitt home spot har TETT skog; http://telemarkferie.com/wp-content/uploads/2012/12/skisenteret_rauland1.jpgFortsatt greit med så feite ski? smile

</blockquote>

IMO hvor tettere skog hvor feitere ski. Mer flyt betyr at du raskere spretter opp av snøen og kan gjøre ny sving. 

Foretrukket bredde er litt smaksak som @Flyt sier, men det kommer og veldig ann på hvordan snøen er det du kjører. Det jeg har listet er rene pudderski, så har ikke gitt omtanke til hvor gode de er på harde dager. Tyngre snø krever breiere ski fordi den bremser mye mer og er tyngre å manøvrere i slik at å synke nedi den merkes mer. Når jeg kjørte mye i Voss kjørte jeg med ski som var 120 mm på midja og skulle gjerne hatt noe breiere mange dager, mens i Tromsø kjører med ski med 112 mm midje og føler det er nok (dog dette er som daily drivers på varierte forhold, ville hatt noe breiere viss jeg skulle ha til dedikert pudderkjøring i skog). Så kjører du på Vestlandet eller andre plasser med mye fuktig pudder anbefaler jeg breiere ski enn om de er i Nord eller på innlandet med tørrere pudder.