Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Black Crows corvus med cobra R8.
#184770 20/01/2016 6:55 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. 

jeg kjører nå Black Crows corvus med marker duke. går mye topptur og er veldig fornøyd med skiene og bindingen. men nå tenker jeg å anskaffe nytt rando utstyr. samtidig liker jeg god å kjøre telemark. jeg lurer da på om noen har noen formening om det vil være en god kombo å sette en cobra R8 på Black crows corvus? jeg er 180cm og skiene er 175cm. er dette en grei lengde på skiene for telemarkkjøring? noen meneinger? 

Takk

Re: Black Crows corvus med cobra R8.
Martin Øyjordsb #184771 01/02/2016 4:04 PM
Fersking
Fersking

Corvus fungerer ypperlig med Cobra R8 og til Telemark generelt. Det er jo en All Mountain-ski, noe som gjør at den fungerer fint på harde nyprepared løyper og fint i løssnøen - aller best når det har snødd litt (eller mye) i eller rett utenfor løypene. Det er hvertfall min opplevelse, og jeg har kjørt Telemark på Corvus i 5-6 sesonger er det vel nå. Først med Cobra R8, før jeg måtte bytte til NTN etter å ha blitt solgt en NTN-støvel. (helt krise teit, men de betalte de nye bindingene, rævva service).

bottom line; Corvus er en kjempeski for Telemark, og du kan fint bytte binding! (Selger forøvrig Cobra-bindingingene mine om du er keen, om de passer i lengden da. Ubrukt siden desember 2012, da brukt ganske lite, og kun i prepared løyper, i 2-3 sesonger. Bruker str 46/47 i sko)