Hei, Jeg har en Åsnes Storetind Carbon og er meget fornøyd. Jeg har satt tech binding på skiene og kjører med en lett randostøvel. (Scarpa F1). Det gir et lett ski som er god å kjøre med offpiste, men også helt fin i bakken. Etter mitt syn er dette en pakke som egner seg til lengre og flatere turer. De er lette å gå med og med kortfellen kan jeg gå i slake partier. Med kortfell er skiene merkbart lettere å føre fram enn en vanlig rando ski med hel fell. Det merker man på lengre turer. Blir det brattere skifter jeg til hel fell. Med randobinding har jeg all den støtte jeg trenger nedover. Sjekk ut linken https://www.dropbox.com/s/49r322itn9jvqbz/Storebott%201.%20mai%2015.MOV?dl=0  og prøv å finn ut hvem som kjører på Storetind, og hvem som har vanlige rando ski. (det er han som kjører først)  Jeg har andre rando oppsett som jeg bruker på  "vanlige" toppturer. I fjor gikk vi Skålatårnet - Lodalskåpa- Bødalseter, og da hadde jeg stor glede av Storetind skiene. Anbefales! Jeg tror denne type skli/binding kan og bør erstatt mange 1000 fjellski i dette landet. Ski som de færreste klarer å kjøre ned en fjellside på.